Ebelik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02241037 | Eleştirel Düşünme | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hediye KARAKOÇ |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Eleştirel düşünme süreci ve öğretimi; problem çözme süreci; ebelikte eleştirel düşünme ve problem çözme; eleştirel düşünmeyi ölçme araçları ve çalışma örnekleri; yaratıcı düşünme; yansıtıcı düşünme; eleştirel düşünme ve bilimsel düşünce; eleştirel düşünme ve bilgi okur yazarlığı; üniversite eğitimi ve eleştirel düşünme; medya ve eleştirel düşünme; münazara, münazara, konularını içerir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, ebelik öğrencilerinin, eleştirel düşünme, eleştirel okuma, yazma ve tartışma becerilerinin gelişmesine ve karar verme sürecinde eleştirel düşünmeyi kullanabilmeyi öğretmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Tanışma, dersin tanıtımı |
2 | Eleştirel düşünme süreci ve öğretimi |
3 | Problem çözme süreci |
4 | Ebelikte eleştirel düşünme ve problem çözme |
5 | Eleştirel düşünmeyi ölçme araçları ve çalışma örnekleri |
6 | Yaratıcı düşünme |
7 | Yansıtıcı düşünme |
8 | Ara Sınav |
9 | Eleştirel düşünme ve bilimsel düşünce |
10 | Eleştirel düşünme ve bilgi okur yazarlığı |
11 | Üniversite eğitimi ve eleştirel düşünme |
12 | Medya ve eleştirel düşünme |
13 | Münazara |
14 | Münazara |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Dilidüzgün, Ş. (2017). Eleştirel düşünme standartlarını temel alan okuma-anlama etkinliklerinin eleştirel okuma becerisine etkisi. Türkçe Eğitimi Güncel Araştırmaları, 121-135. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |