Ebelik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02241036 | Mesleki İngilizce II | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Koor. Yabancı Diller Yüksekokulu |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Öğrencilerin temel dilbilgisi kurallarıyla temel mesleki kelime öğrenimini içermektedir.
Dersin Amacı
Mesleki anlamda öğrencinin kelime kapasitesini arttırmak, mesleğini icra ederken İngilizce kullanımını kolaylaştırmak, İngilizce metinlerde geçen mesleki terminolojiyi anlamaya olanak tanımak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Tanışma ve dersin içeriği ve işleyişi ile ilgili bilgi verilir. |
2 | Öğrenciler, patient admission başlığı altında hastane ortamındaki çalışma pozisyonlarını ve hastanenin bölümleriyle ilgili terimleri öğrenmektedir. |
3 | Öğrencilere geniş zaman ve şimdiki zaman ekleri hatırlatılarak yer bildiren edatlar örneklerle beraber hatırlatılır. |
4 | Patient admission ünitesinin son bölümü olarak öğrenciler, hastalarla ilk aşamada nasıl görüşmeli , hastanın durumunu analiz etmeyi ve medikal süreci anlatmayı öğrenir. |
5 | ""Pain"" adlı ünite çerçevesinde öğrenciler, hastaların acılarını seviyesini ve yerini ifade etmek şekillerini öğrenmekte bu esnada karşılaştırma içeren ifadelerden faydalanmaktadır. |
6 | Öğrenciler, acı tanımlamasını yapmak için gerekli ifadeleri öğrenmektedir. |
7 | Öğrenciler, doğru iletişim kanalını kullanarak hastalara nasıl tavsiye vereceğini öğrenir. |
8 | Ara sınav |
9 | ""Vital Signs"" ünitesi çerçevesinde, öğrenciler ağırlık ve ölçümle ilgili kelimeleri kullanarak istatistiki bilgilerini yorumlamayı öğrenir. |
10 | Öğrenciler, hastanın hayati bulgularını yorumlamayı ve gözlem tablosunu doldurmayı öğrenir, ünite çerçevesinde hayati bulguların kısaltmasını öğrenirler. |
11 | Gelecek zaman yapısı olan ""will"" yapısı hastalara kuralların anlatılabilmesi için öğrencilere aktarılır. |
12 | ""Symptoms"" başlıklı ünite dahilinde öğrenciler, hastaların geçmiş zaman ekleri kullanarak yara veya semptomlarının nasıl tasvir ettiklerini öğrenir. |
13 | Öğrenciler, hastanın semptomlarını öğrenmek için ne tür açık ve kapalı sorabileceğini öğrenir. |
14 | Öğrenciler, astım hastalığının nedenlerini ve belirtilerini nasıl anlayacağını öğrenerek bu konuda hastaya verilmesi gereken komutlar vermeye çalışır. |
15 | Final sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Özdağ, N. (2006).Sağlık Yüksekokulu ve Sağlık Personeli için Mesleki İngilizce, 1. Baskı, Kök Yayıncılık: Ankara. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |