Ebelik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02241034 | Ebelikte İntegratif Tıp | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hediye KARAKOÇ |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Dünya'da ve Türkiye'de ebelere yönelik integratif tıp uygulamalarını içermektedir.
Dersin Amacı
Dünyada ve Türkiye de alternatif tedaviler alanındaki gelişmeleri, tamamlayıcı ve natif tıp uygulamalarını öğrenmek ve bu uygulamaları ebelik meslek uygulamalarına entegre ederek geliştirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Dersin tanıtımı, ders yürütme planının sunulması |
2 | İntegratif bakım kavramı, gelişimi,ulusal ve uluslararası yönetmelikler |
3 | İntegratif yöntemler: alternatif tıp sistemleri |
4 | İntegratif yöntemler: alternatif tıp sistemleri |
5 | İntegratif yöntemler: zihin beden uygulamaları |
6 | İntegratif yöntemler: zihin beden uygulamaları |
7 | İntegratif yöntemler: biyolojik temelli uygulamalar |
8 | Ara sınav |
9 | İntegratif yöntemler: biyolojik temelli uygulamalar |
10 | İntegratif yöntemler: manipülatif ve vücut temelli yöntemler |
11 | İntegratif yöntemler: manipülatif ve vücut temelli yöntemler |
12 | İntegratif yöntemler: enerji terapileri |
13 | İntegratif yöntemler: enerji terapileri |
14 | İntegratif yöntemler ve ebelik |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Kömürcü N., Ergin, A. B. (2008). Doğum Ağrısı ve Yönetimi, 2. Baskı, Bedray Yayıncılık: İstanbul. |
Yıldız, S. (2016). İntegratif Tıp Arşivi, 1. Baskı, Dahi Kitapevi: Ankara. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |