Ebelik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02240013 | Mesleki Örgütlenme ve Ebelik Etiği | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hediye KARAKOÇ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Hediye KARAKOÇ | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Mesleki örgütlenme, meslek etiği ile ilgili temel kavramlar, ilkeler ve süreçlerine ilişkin konuları içermektedir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, ebelik öğrencilerinde mesleki bağlılık ve meslek bilinci oluşturmak, örgütlenme de farkındalık yaratmak ve ebelik bakımında etik ilkelere uygun çalışmayı öğretmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Tanışma ve dersin tanımı, mesleki örgütlenme ve etik kavramlarının açıklanması |
2 | Neden ebeler için etik?; Var olan etik kodlar; Rehber kurallar ve değer ifadeleri |
3 | Mahremiyet ve gizlilik; Aydınlatılmış onam ve seçim |
4 | Hasta kimdir? Çok yönlü ilişkiler; Diğer profesyonellerle çalışmak |
5 | Uygulamanın kapsamı ve yeterlilik; Hastanın uyumsuzluğu ve bakımın sonlandırılması |
6 | Farkındalık, eşitlik ve adalet; Etik kaygıların belirlenmesi |
7 | Etik düşünme, bakım ve karar verme |
8 | Ara Sınav |
9 | Meslek, mesleki bağlılık, aidiyet ve örgütlenme |
10 | Mesleki örgütlenmenin önemi ve güçlendirilmesi |
11 | Türk Ebeler Derneği (Dernek-Öğrenci Buluşması) |
12 | EbeArge (Dernek-Öğrenci Buluşması) |
13 | Anadolu Ebeler Derneği (Dernek-Öğrenci Buluşması) |
14 | Genç Ebeler (Dernek-Öğrenci Buluşması) |
15 | Anadolu Ebeler Derneği Gençlik Komisyonu (Dernek-Öğrenci Buluşması) |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Nermin Ersoy, Ayla Ergin, Müesser Özcan. (2015). Ebelik Uygulamalarında Profesyonel Etik. Nobel Akademik Yayıncılık. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 92 | ||
Toplam Yük / 30 | 3,07 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |