İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02240013 Mesleki Örgütlenme ve Ebelik Etiği 2 Bahar 4 2+0+0 3 3
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Hediye KARAKOÇ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Hediye KARAKOÇ - [email protected]
Dersin İçeriği
Mesleki örgütlenme, meslek etiği ile ilgili temel kavramlar, ilkeler ve süreçlerine ilişkin konuları içermektedir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, ebelik öğrencilerinde mesleki bağlılık ve meslek bilinci oluşturmak, örgütlenme de farkındalık yaratmak ve ebelik bakımında etik ilkelere uygun çalışmayı öğretmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tanışma ve dersin tanımı, mesleki örgütlenme ve etik kavramlarının açıklanması
2 Neden ebeler için etik?; Var olan etik kodlar; Rehber kurallar ve değer ifadeleri
3 Mahremiyet ve gizlilik; Aydınlatılmış onam ve seçim
4 Hasta kimdir? Çok yönlü ilişkiler; Diğer profesyonellerle çalışmak
5 Uygulamanın kapsamı ve yeterlilik; Hastanın uyumsuzluğu ve bakımın sonlandırılması
6 Farkındalık, eşitlik ve adalet; Etik kaygıların belirlenmesi
7 Etik düşünme, bakım ve karar verme
8 Ara Sınav
9 Meslek, mesleki bağlılık, aidiyet ve örgütlenme
10 Mesleki örgütlenmenin önemi ve güçlendirilmesi
11 Türk Ebeler Derneği (Dernek-Öğrenci Buluşması)
12 EbeArge (Dernek-Öğrenci Buluşması)
13 Anadolu Ebeler Derneği (Dernek-Öğrenci Buluşması)
14 Genç Ebeler (Dernek-Öğrenci Buluşması)
15 Anadolu Ebeler Derneği Gençlik Komisyonu (Dernek-Öğrenci Buluşması)
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Nermin Ersoy, Ayla Ergin, Müesser Özcan. (2015). Ebelik Uygulamalarında Profesyonel Etik. Nobel Akademik Yayıncılık.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 14 14
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 92
Toplam Yük / 30 3,07
Dersin AKTS Kredisi: 3