Ebelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02230008 | Ebelikte Eğitim ve Danışmanlık Becerileri | 2 | Güz | 3 | 2+0+2 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Büşra DURAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Sağlıkta eğitim ve danışmanlığın önemi, sağlık ve eğitim ile ilgili temel kavramlar, eğitim türleri, eğitim materyalleri, eğitimin ilkeleri ve amacı, yetişkin eğitimi konularını içermektedir.
Dersin Amacı
Öğrencilerin sağlık alanında danışmanlık rollerini ve eğitim becerilerini geliştirmek amacıyla gerekli bilgi ve becerinin kazandırılması amaçlanır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P9 | İlgi ve yetkinliklerine uygun şekilde kendisini geliştirir. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Ebelikte eğitim ilkelerini bilir. | P.9.3 | 1 |
| Ö2 | Ebelikte danışmanlık ilkelerini bilir. | P.9.4 | 1 |
| Ö3 | Yetkinlikleri doğrultusunda eğitim ve danışmanlık planı yapar. | P.9.5 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Sağlıkta eğitim ve danışmanlığın temel ilkeleri |
| 2 | Sağlık eğitiminin yöntem, planlaması ve uygulaması (veri toplama, sağlık eğitimin tanımlama, amaç/hedef grupları belirleme, eğitim uygulamalarının başlatılması, değerlendirilmesi) |
| 3 | Sağlık eğitiminin yöntem, planlaması ve uygulaması (veri toplama, sağlık eğitimin tanımlama, amaç/hedef grupları belirleme, eğitim uygulamalarının başlatılması, değerlendirilmesi) |
| 4 | Sağlık eğitim ve danışmanlık becerileri (insan-insana ilişki, insan-insana ilişkinin evreleri, etkin dinleme, saygı/kabul tutumları) |
| 5 | Ebelikte klinik ve beceri eğitimi (yeterliliğe dayalı eğitim) |
| 6 | Öğrenmeyi etkileyen faktörler (öğrenenle ilgili faktörler) |
| 7 | Öğrenmeyi etkileyen faktörler (öğrenme yöntemi ve malzemesi ile ilgili faktörler) |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Sağlık eğitiminde kullanılan araç ve gereçler |
| 10 | Etkili sunum teknikleri |
| 11 | Uygun öğrenme ortamı için yapılması gereken hazırlıklar |
| 12 | Yetişkin ve çocukta sağlık eğitimi (özel noktalar) |
| 13 | Terapötik beceriler |
| 14 | Küme tartışması modeli, seminer, konferans, beyin fırtınası, sempozyum, münazara, rol oynama, demonstrasyon |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Çaylan, P., Semiha, A. (2020). Sağlık Bilimlerinde Eğitim, 1. Baskı, İstanbul Tıp Kitabevi: Ankara. |
| Şahin, M., Sağlam, N. (2015). Danışmanlık Becerileri, 1. Baskı, Nobel Akademik Yayınevi: Ankara. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 19 | 19 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 90 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P9 |
|---|---|---|
| Ö1 | Ebelikte eğitim ilkelerini bilir. | 3 |
| Ö2 | Ebelikte danışmanlık ilkelerini bilir. | 3 |
| Ö3 | Yetkinlikleri doğrultusunda eğitim ve danışmanlık planı yapar. | 3 |
