Ebelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02210002 | Anatomi | 1 | Güz | 1 | 2+0+2 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Taner ZİYLAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Taner ZİYLAN | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Anatominin tanımı, genel bölümler, temel latince kavramlar; duyu organları anatomisi; dolaşım sistemi anatomisi; solunum sistemi anatomisi; sindirim sistemi ve boşaltım sistemi anatomisi; kas ve iskelet sistemi anatomisi; merkezi ve periferik sinir sistemi anatomisi; endokrin sistem anatomisi; pelvik taban anatomisi, (kadın üreme sistemi anatomisi; üreme sistemini destekleyen yapılar; sinirler); doğum ve fetal başın anatomisi; memelerin anatomisini içermektedir.
Dersin Amacı
Öğrencilerin ebelik uygulamaları doğrultusunda insan anatomisi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmaları ve bilgilerini ebelik uygulamaları ile ilişkilendirilmelerini amaçlar.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Temel bilimler ve ebelik bilimi ile ilgili alanlarda kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kadın, yenidoğan, aile ve toplumun ihtiyaçlarına kültürel açıdan uygun bakım esası için kullanabilir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | İnsan vücudu sistemlerine ilişkin anatomiyi bilir. | P.1.1 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tanışma, Dönemlik Ders Yürütme Planının Sunumu, Anatominin Tanımı, Genel Bölümler, Temel Latince Kavramlar |
| 2 | Giriş ve Terminoloji (İnsan Vücudunun Anatomik Bölümleri,Bölgeleri, Boşlukları, Vücut Zarları) |
| 3 | Duyu Organları Anatomisi (Deri, Koku Organı, Tad Organı, Göz, Kulak) |
| 4 | Dolaşım Sistemi Anatomisi (Kalbin anatomik yapısı, Arteryel ve Venöz kanlanma, Lenfatik Sistem) |
| 5 | Solunum Sistemi Anatomisi (Burun, Yutak, Soluk Borusu Anatomisi, Bronşlar, Solunum Organı, Mediastinum) |
| 6 | Sindirim Sistemi ve Boşaltım Sistemi Anatomisi (Sindirim Kanalı Organlarının ve Eklenti Organlarının Anatomik Yapısı, Periton) |
| 7 | Kas ve İskelet Sistemi Anatomisi (Aksial İskelet, Omurga, Pelvis, Göğüs Kemikleri, Kafatası Kemikleri, İskelet Kaslarının Sınıflandırılması) |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Merkezi ve Periferik Sinir Sistemi Anatomisi |
| 10 | Endokrin Sistem Anatomisi |
| 11 | Üreme Sistemi Anatomisi, (Kadın Üreme Sistemi Anatomisi; Üreme Sistemini Destekleyen Yapılar; Sinirler) |
| 12 | Pelvik Taban Anatomisi, (Kadın Üreme Sistemi Anatomisi; Üreme Sistemini Destekleyen Yapılar; Sinirler) |
| 13 | Doğum ve Fetal Başın Anatomisi |
| 14 | Memelerin Anatomisi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Büyükmumcu, M. (2020). Anastasi Sistematik İnsan Anatomisi Atlası. Nobel Tıp Kitabevi: İstanbul. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 80 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2,67 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 |
|---|---|---|
| Ö1 | İnsan vücudu sistemlerine ilişkin anatomiyi bilir. | 5 |
