Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99900015 | Medeniyet Tasavvuru Ve Ahilik | 3 | Bahar | 6 | 4+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Ömer AKDAĞ |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Karatay Medresesi, öğretim kadrosu, vakfiyesi ve mimari hususiyetleri hakkında kısaca bilgi. Medeniyet ve kültür kavramları, medeniyetin doğuşunu hazırlayan temel unsurlar. Türk-İslam medeniyetinin temel kaynakları, Türk-İslam medeniyetinin kurucu unsurları, Türk- İslam medeniyetinin bazı yansımaları.
Dersin Amacı
Büyük bir medeniyetin kurucusu olan milletimizin insana verdiği değer, adalet konusunda gösterdiği titizlik, dinamizm, farklı kültür ve inançtaki topluluklarla müşterek yaşama tecrübesi gibi hususların güncellenerek, tefekkür eden, üreten ve insan ortak paydasında bütün insanlığa hizmet etmeyi idealize eden bir şuur oluşturmaktır. Üniversitemizin adının ilham kaynağı olan Karatay Medresesinin kurucusu ve büyük Türk devlet adamı Celaleddin Karatay'ı ve ilim-irfan merkezi olan Karatay Medresesini tanıtarak, "Medreseden Üniversiteye"anlayışıyla köklü ve derin bir medeniyetin mensubu olduğumuzun hatırlanması sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Karatay Medresesinin Kuruluşu ve Tarihi, Mimari Özellikleri |
2 | Karatay Medresesinin Kuruluşu ve Tarihi, Mimari Özellikleri, Celaleddin Karatay'ın Hayatı ve Siyasi Kariyeri |
3 | Celaleddin Karatay'ın Hayatı ve Siyasi Kariyeri |
4 | Karatay Medresesinin Gelir ve Giderleri, Eğitim ve Öğretim |
5 | Medeniyetin Doğuşunu Hazırlayan Temel Unsurlar (İnsan, İnsan ve Muhit, İnsan ve Lisan, İnsan ve İlim, Müsamaha) |
6 | Medeniyetin Doğuşuna Etki Eden Faktörler (Din ve Medeniyet, İlim ve Medeniyet, Hikmet ve Medeniyet) |
7 | Batı Medeniyetinin Teşekkülünde İslam'ın Rolü |
8 | Medeniyetin Doğuşunda Fert, Toplum ve Devlet |
9 | Medeniyetin Anlamı ve Tanımları, Sanat ve Medeniyet İlişkisi |
10 | İslam ve Barış, İslam ve Dinamizm, Kültür ve Medeniyet Kavramları |
11 | Medeniyet Tasavvurunun Anlamı, Medeniyet Tasavvurunun Dayandığı Esaslar |
12 | Medeniyet Kurucusu Hz. Adem ve Medeniyet Tasavvuru, Medeniyet Tasavvurunda Model İnsan Hz. Muhammed |
13 | Türk-İslam Medeniyetinin Kaynakları, Temel İlkeleri |
14 | Türk-İslam Medeniyet Tasavvurunun Bazı Yansımaları (İnsan Hakları, Hayvan Hakları, Vermek Üzerine Bina Edilen Hayat Anlayışı, Birlikte Yaşama Kültürü, Sadaka Taşları) |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | İlgili akademisyenler tarafından hazırlanmış ders notları, makaleler, konuyla alakalı eserler. |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |