Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01880410 | Çocuk Hukuku | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Çocuk hakları ve hukukuna yönelik temel kavramlar, çocuk hakları ve hukukuna tarihsel bakış, Çocuk Hakları Sözleşmesi, hukukta çocuğun yeri ve yasal düzenlemeler, çocukların yaşama, gelişme, katılım ve kültürel hakları, istismar ve ihmale uğrayan, suça sürüklenen, göçmen/mülteci ve savaş mağduru, hasta ve özel gereksinimli gibi farklı özelliklere sahip çocukların hakları, özel koruma ve önlemler, aile, devlet ve diğer kurum ve kuruluşların çocuk haklarını koruma bakımından görevleri ve çocukları koruyan yasalara yer verilmiştir.
Dersin Amacı
Çocuk hakları ve hukukuna yönelik kavramlar, hukukta çocuğun yeri, çocukların yaşama, gelişme, katılım ve kültürel hakları, farklı özelliklere sahip çocukların hakları, aile, kurum ve kuruluşların çocuk haklarını koruma bakımından görevleri, çocukları koruyan yasalar hakkında bilgi sahibi olmayı sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Çocuk hakları ve hukukuna yönelik temel kavramlar |
| 2 | Çocuk haklarının tarihsel gelişimi |
| 3 | Çocuk Hakları Sözleşmesi |
| 4 | Hukukta çocuk kavramı ve yasal düzenlemeler |
| 5 | Çocuğun yaşama ve gelişme hakkı |
| 6 | Çocuğun katılım hakkı |
| 7 | Çocuğun kültürel hakları |
| 8 | vize |
| 9 | İhmal ve istismar açısından çocuk hakları |
| 10 | Çalışan çocuklar açısından çocuk hakları |
| 11 | Hasta ve özel gereksinimli çocukların hakları |
| 12 | Göçmen/sığınmacı ve savaş mağduru çocukların hakları |
| 13 | Çocukların haklarının korunmasına yönelik ailelerin görev ve sorumlulukları |
| 14 | Çocukların haklarının korunmasına yönelik kurum ve kuruluşların görev ve sorumlulukları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Güler, T. (2009). Ekoloji temelli bir çevre eğitiminin öğretmenlerin çevre eğitimine karşı görüşlerine etkisi. Eğitim ve Bilim. 34(151). 30-43. |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
