Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01880409 | Bitirme Projesi II | 4 | Bahar | 8 | 1+0+0 | 6 | 6 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Tartışma, Bireysel ve grup çalışması, Proje |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Araştırma konusunun belirlenmesi, veri toplama aracının belirlenmesi, amaç, problem ve alt problemlerin belirlenmesi, araştırma için gerekli olan yazışmaların yapılması, araştırma konusuyla ilgili yapılmış çalışmaların taranması, araştırma konusuyla ilgili yapılmış çalışmaların derlenmesi, istatistiksel yöntemin belirlenmesi, yöntemin yazılması ve araştırma önerisinin raporlaştırılmasıdır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin bilimin yapısı ve bilimsel araştırma ile ilgili temel kavram ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olmalarını, bilimsel bir makaleyi anlayabilme becerisi kazanarak bir araştırma önerisi hazırlayabilmelerini sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Araştırma konusunun belirlenmesi |
| 2 | Araştırma konusunun belirlenmesi |
| 3 | Araştırma konusunun belirlenmesi |
| 4 | Araştırma konusuna yönelik literatür taraması |
| 5 | Araştırma konusuna yönelik literatür taraması |
| 6 | Araştırma konusuna yönelik literatür taraması |
| 7 | Amaç, problem ve alt problemlerin belirlenmesi |
| 8 | Araştırma hipotezinin, varsayımların ve sınırlılıkların belirlenmesi |
| 9 | Araştırma yönteminin, evren-örneklerimin belirlenmesi |
| 10 | Veri toplama araçlarının ve veri analizi yöntemlerinin belirlenmesi |
| 11 | Araştırma sürecinin raporlaştırılması |
| 12 | Araştırma sürecinin raporlaştırılması |
| 13 | Araştırma sürecinin raporlaştırılması |
| 14 | Araştırma sürecinin raporlaştırılması ve teslim |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Day, A. Robert. Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır. Gülay Aşkar Altay (çev.), 8.Basım, Ankara: TÜBİTAK Yayınları, 2003. |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
