Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01880407 | Dezavantajlı Çocuklarda Alan Çalışmaları | 4 | Bahar | 8 | 2+6+0 | 10 | 10 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Uygulama |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Hatice YALÇIN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Doç. Dr. Hatice YALÇIN | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında sosyal dezavantajlı çocuklara yönelik çalışmaların önemi, kapsamı, Türkiye'den ve dünyadan proje örnekleri, sosyal dezavantajlı çocukların ihtiyaçlarının belirlenmesi, söz konusu ihtiyaçlara yönelik projeler üretilmesi, sosyal dezavantajlı çocuklarla yapılan çalışmalara ilişkin gözlem ve uygulamalar konularına yer verilmiştir.
Dersin Amacı
Sosyal dezavantajlı çocuklara yönelik çalışmaların önemi konusunda öğrencileri bilinçlendirmek ve sosyal dezavantajlı çocuklarla yapılabilecek çalışmaların neler olabileceği, amaçları ve nasıl gerçekleştirileceği ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Sosyal dezavantajlı çocuklarla çalışmanın önemi |
2 | Sosyal dezavantajlı çocuklarla yapılan çalışmalara ilişkin Türkiye ve dünyadan örnekler |
3 | Sosyal dezavantajlı çocukların sorunlarını ve ihtiyaçlarını belirlemeye yönelik teknikler |
4 | Sosyal dezavantajlı çocukların ihtiyaçlarına uygun etkinlik ve proje önerileri |
5 | Sosyal dezavantajlı çocukların bulunduğu kurumlarda gözlem ve etkinliklerde bulunma |
6 | Sosyal dezavantajlı çocukların bulunduğu kurumlarda gözlem ve etkinliklerde bulunma |
7 | Sosyal dezavantajlı çocukların bulunduğu kurumlarda gözlem ve etkinliklerde bulunma |
8 | Sosyal dezavantajlı çocukların bulunduğu kurumlarda gözlem ve etkinliklerde bulunma |
9 | Sosyal dezavantajlı çocukların bulunduğu kurumlarda gözlem ve etkinliklerde bulunma |
10 | Sosyal dezavantajlı çocukların bulunduğu kurumlarda gözlem ve etkinliklerde bulunma |
11 | Sosyal dezavantajlı çocukların bulunduğu kurumlarda gözlem ve etkinliklerde bulunma |
12 | Sosyal dezavantajlı çocukların bulunduğu kurumlarda gözlem ve etkinliklerde bulunma |
13 | Sosyal dezavantajlı çocukların bulunduğu kurumlarda gözlem ve etkinliklerde bulunma |
14 | Değerlendirme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | İştar Işıklı, E. (2010). Dezavantajlı Gruplar Üzerine Araştırmalar. Ankara: Akademisyen Kitabevi. |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |