Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01871407 | Özel Yetenekli Çocuklar | 4 | Güz | 7 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Hatice YALÇIN |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Zeka ve özel yeteneğin tanımı, özel yetenek tipleri, özel yetenekli çocukların karakteristik ve ayırt edici özellikleri, özel yetenekli çocukların gelişim özellikleri, özel yetenekli çocukların belirlenmesi ve kullanılan veri kaynakları, özel yetenekli çocukların karşılaştıkları sorunlar, gereksinimleri, eğitim modelleri, özel yetenekli çocuklar için program geliştirme ve uygulama prensipleri, özel yetenekli çocukların ailelerine danışmanlık, Dünya'da ve Türkiye'deki uygulamalar.
Dersin Amacı
Bu derste öğrencilere, özel yetenekli çocuğu tanıma ve gelişim profilini analiz ederek tanılama yapabilme; çocukların gereksinimlerine bağlı olarak uygun destek programlarını geliştirme, uygulama ve değerlendirme becerileri ile aile ve öğretmenlerine danışmanlık sunma becerilerini kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Zeka ve özel yeteneğin tanımı. |
| 2 | Özel yetenek tipleri |
| 3 | Özel yetenekli çocukların karakteristik ve ayırt edici özellikleri |
| 4 | Özel yetenekli çocukların gelişim özellikleri |
| 5 | Özel yetenekli çocukların belirlenmesi ve kullanılan veri kaynakları. |
| 6 | Özel yetenekli çocukların karşılaştıkları sorunlar, gereksinimleri. |
| 7 | Arasınav |
| 8 | Özel yetenekli çocuklar için uygun eğitim modelleri. |
| 9 | Özel yetenekli çocuklar için program geliştirme ve uygulama prensipleri. |
| 10 | Özel yetenekli çocukların ailelerine danışmanlık. |
| 11 | Özel yetenekli çocuklar için Dünyada ve Türkiye'deki uygulamalar. |
| 12 | Özel yetenekli çocuklar için Dünyada ve Türkiye'deki uygulamalar. |
| 13 | Özel yetenekli çocuklar için Dünyada ve Türkiye'deki uygulamalar. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Sak,U.(2010). Üstün Zekalılar, Özellikleri, Tanılanmaları, Eğitimleri. Ankara: Maya. |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
