İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01871406 Görme Engeli 4 Güz 7 2+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Filiz ERBAY
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Az gören ve görme engelli öğrencilerin tanılanması, okul ortamlarına yerleştirilmesi, ortam düzenlemeleri ve eğitimleri
Dersin Amacı
Öğretmen adaylarının, temel öğretme becerilerini, özel öğretim yöntemlerini, değerlendirme tekniklerini ve engelli bireylere karşı tutumları açıklayabilme becerisine sahip olması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Kör ve azgören - Görme kaybının etkileri - Görmenin anatomisi ve fizyolojisi - Yaygın göz kusurları ve onların eğitimsel uygulamaları/uyarlamaları
2 Görmenin değerlendirilmesi (işlevsel görme değerlendirmesi) - Görme engelli çocuklar ve gençler (yetişkinler) için az görme araçları- Değerlendirme prosedürleri
3 Özel müfredat - Dinleme becerileri - Dokunma yoluyla okuma yazmanın gelişimi
4 Bağımsız hareket becerileri (ve bağımsız yaşam becerileri)
5 Müfredata giriş - Çalışma becerileri
6 Teknolojiye giriş - Öğrenme çevresi
7 Ara sınav
8 Kaynaştırma müfredatı/Giriş prensipleri - Türkçe, Matematik, Fen Bilgisi, Sosyal bilgiler, Teknoloji bilgisi, Müzik,
9 Fiziksel eğitim, Sanat ve desen, Müfredat dışı aktiviteler
10 Görme engeli ve birden fazla yetersizliği olan çocuklar - Erken iletişim becerilerinin gelişimi
11 Özel eğitim öğretmeninin rolü - Aileyle çalışma, öğretmene rehberlik, kaynaştırma içinde öğrenciler için yapılacak destek, özel okul öğretmeni, danışmanlık becerileri
12 Özel eğitim öğretmeninin rolü - Aileyle çalışma, öğretmene rehberlik, kaynaştırma içinde öğrenciler için yapılacak destek, özel okul öğretmeni, danışmanlık becerileri
13 Özel eğitim öğretmeninin rolü - Aileyle çalışma, öğretmene rehberlik, kaynaştırma içinde öğrenciler için yapılacak destek, özel okul öğretmeni, danışmanlık becerileri
14 Final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Altunay, B. (1998). Kaynaştırmayla İlgili Terimler. Görme Özürlülerin Eğitimi Konferansı, Ankara.
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0