Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01871403 | Zihinsel Engelli Çocuklar | 4 | Güz | 7 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında zihinsel yetersizliğin tanımı, sınıflandırılması, yaygınlığı ve nedenleri; zihinsel yetersizliği olan çocukların özellikleri, tanılanması ve değerlendirilmesi, ailelerine danışmanlık, eğitim ortamları, kaynaştırılması, eğitimleri konularına yer verilmiştir.
Dersin Amacı
Zihinsel yetersizliğin tanımı, sınıflandırılması, yaygınlığı ve nedenleri; zihinsel yetersizliği olan çocukların özellikleri, tanılanması ve değerlendirilmesi, ailelerine danışmanlık, eğitim ortamları, kaynaştırılması, eğitimleri ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Zekanın tanımı ve kapsamı |
2 | Zihinsel yetersizliğin tanımı ve sınıflandırılması |
3 | Zihinsel yetersizliğin yaygınlığı ve nedenleri |
4 | Zihinsel yetersizliği olan çocukların özellikleri |
5 | Zihinsel yetersizliği tanılama ve değerlendirme |
6 | Zihinsel yetersizliği olan çocukların ailelerine danışmanlık |
7 | Zihinsel yetersizliği olan çocuklara yönelik eğitim ortamları |
8 | VİZE |
9 | Zihinsel yetersizliği olan çocukların kaynaştırılması |
10 | Zihinsel yetersizliği olan çocukların eğitimleri: Destek eğitim programı |
12 | Zihinsel yetersizliği olan çocukların eğitimlerinde kullanılan yöntem ve teknikler |
13 | Zihinsel yetersizliği olan çocuklara yönelik etkinlik hazırlama |
14 | FİNAL |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Akçamete, A. G. (Ed.). (2016). Genel eğitim okullarında özel gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. Ankara: Kök Yayıncılık. |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |