Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01871402 | Dil Ve Konuşma Bozukluğu | 4 | Güz | 7 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında; dil ve konuşma bozukluklarının tanımı, nedenleri ve yaygınlığı, dil ve konuşma bozukluklarını tanılama ve değerlendirme, dil ve konuşma bozukluğu gösteren çocukların özellikleri, eğitimleri ve dil ve konuşma bozukluğu olan çocukların ailelerine danışmanlık konularına yer verilmiştir.
Dersin Amacı
Dil ve konuşma bozuklukları ile ilgili temel kavramlar, dil ve konuşma bozukluklarının sınıflandırılması, dil ve konuşma bozuklukları gösteren çocukların özelliklerini ve eğitimlerini kavrama ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Dil ve konuşmanın tanımı ve önemi |
| 2 | Dil ve konuşma bozukluğunun tanımı ve sınıflandırılması |
| 3 | Dil ve konuşma bozukluğunun nedenleri ve yaygınlığI |
| 4 | Dil ve konuşma bozukluğunda tanılama ve değerlendirme |
| 5 | Dil ve konuşma bozukluğu gösteren çocukların özellikleri |
| 6 | Dil ve konuşma bozukluğu gösteren çocuklara yönelik eğitim yaklaşımları |
| 7 | Dil ve konuşma bozukluğu gösteren çocukların eğitimleri |
| 8 | VİZE |
| 9 | Dil ve konuşma bozukluğu gösteren çocukların kaynaştırılması |
| 10 | Dil ve konuşma bozukluğu gösteren çocukların ailelerine danışmanlık |
| 11 | Dil ve konuşma bozukluğu gösteren çocuklara yönelik etkinlik hazırlama |
| 12 | Dil ve konuşma bozukluğu gösteren çocuklara yönelik etkinlikleri sunma |
| 13 | Dil ve konuşma bozukluğu gösteren çocuklara yönelik etkinlikleri sunma |
| 14 | FİNAL |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Diken, İ. H. (2017). (Editör). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Ankara: Pegem |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
