Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01861318 | Duyu Gelişimi Ve Desteklenmesi | 3 | Bahar | 6 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında; duyum ve algıya ilişkin temel kavramlar, duyu ve algı gelişimini etkileyen faktörler, duyuların gelişim süreci ve özellikleri, duyuların gelişimini destekleyici etkinlikler ve öneriler, duyu bütünleme/terapi, duyuların gelişimini destekleyici müdahale programı konularına yer verilmiştir.
Dersin Amacı
Duyum ve algıya ilişkin temel kavramlar, duyu ve algı gelişimini etkileyen faktörler, duyuların gelişim süreci ve özellikleri, duyuların gelişimini destekleyici etkinlikler ve öneriler, duyu bütünleme/terapi, duyuların gelişimini destekleyici müdahale programı ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Duyum ve algı; tanımlar, farklılıkları, duyu organları |
| 2 | Duyum ve algı ile ilgili yaklaşımlar, algı özellikleri, algıyı etkileyen faktörler |
| 3 | Duyuların sınıflandırılması ve değerlendirilmesi |
| 4 | Görme duyusuna yönelik duyusal deneyimler, gelişimi ve desteklenmesi |
| 5 | İşitme duyusuna yönelik duyusal deneyimler, gelişimi ve desteklenmesi |
| 6 | Dokunma duyusuna yönelik duyusal deneyimler, delişimi ve desteklenmesi |
| 7 | Koku alma duyusuna yönelik duyusal deneyimler, gelişimi ve desteklenmesi |
| 8 | Tat alma duyusuna yönelik duyusal deneyimler, delişimi ve desteklenmesi |
| 9 | Propriosepsiyon duyusuna yönelik duyusal deneyimler, gelişimi ve desteklenmesi |
| 10 | Denge duyusuna yönelik duyusal deneyimler, gelişimi ve desteklenmesi |
| 11 | Duyu gelişimini desteklemede aileye ve profesyonellere öneriler |
| 12 | Duyu bütünleme/terapi yöntemi, özellikleri |
| 13 | Duyuların gelişimini destekleyici müdahale programı geliştirme |
| 14 | Duyuların gelişimini destekleyici müdahale programının sunulması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Yıldız Bıçakçı, M. (Ed.). (2015). Bebeklik ve ilk çocukluk döneminde (0-36 ay) gelişim: Duyuların gelişimi ve desteklenmesi. Ankara: Eğiten Kitap. |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
