Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01860305 | Erken Çocukluk Döneminde Alan Çalışmaları | 3 | Bahar | 6 | 2+6+0 | 15 | 15 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında tipik gelişim gösteren çocuklar ile gelişimsel açıdan riskleri olan çocuklara ilişkin verilen teorik bilgileri alanda gözlem ve uygulamalar konularına yer verilmiştir.
Dersin Amacı
Tipik gelişim gösteren çocuklar ile gelişimsel açıdan riskleri olan çocuklara (engelli, suça sürüklenmiş, korunmaya muhtaç, sokakta yaşayan vb.) ilişkin verilen teorik bilgileri alanda uygulama ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Alan çalışması olarak belirlenen kurumu işleyiş ve hizmetler konusunda gözleme |
2 | Alan çalışması olarak belirlenen kurumu işleyiş ve hizmetler konusunda gözleme |
3 | Alan çalışması olarak belirlenen kurumu işleyiş ve hizmetler konusunda gözleme |
4 | Alan çalışması olarak belirlenen kurumu işleyiş ve hizmetler konusunda gözleme |
5 | Alan çalışması olarak belirlenen kurumu işleyiş ve hizmetler konusunda gözleme |
6 | Alan çalışması olarak belirlenen kurumu işleyiş ve hizmetler konusunda gözleme |
7 | Alan çalışması olarak belirlenen kurumu işleyiş ve hizmetler konusunda gözleme |
8 | Alan çalışması yapılan kurumlardaki çocukları gelişimsel olarak değerlendirme, etkinlik ve eğitim programları hazırlama-uygulama, ailelere rehberlik etme |
9 | Alan çalışması yapılan kurumlardaki çocukları gelişimsel olarak değerlendirme, etkinlik ve eğitim programları hazırlama-uygulama, ailelere rehberlik etme |
10 | Alan çalışması yapılan kurumlardaki çocukları gelişimsel olarak değerlendirme, etkinlik ve eğitim programları hazırlama-uygulama, ailelere rehberlik etme |
11 | Alan çalışması yapılan kurumlardaki çocukları gelişimsel olarak değerlendirme, etkinlik ve eğitim programları hazırlama-uygulama, ailelere rehberlik etme |
12 | Alan çalışması yapılan kurumlardaki çocukları gelişimsel olarak değerlendirme, etkinlik ve eğitim programları hazırlama-uygulama, ailelere rehberlik etme |
13 | Alan çalışması yapılan kurumlardaki çocukları gelişimsel olarak değerlendirme, etkinlik ve eğitim programları hazırlama-uygulama, ailelere rehberlik etme |
14 | Alan çalışması yapılan kurumlardaki çocukları gelişimsel olarak değerlendirme, etkinlik ve eğitim programları hazırlama-uygulama, ailelere rehberlik etme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | DannerBeck, A., Casas,F , Sadurni,M. and G. Coenders,G. (2004). Quality-of-life Research on Children and Adolescents. London: Kluwer Academic Publishers. |
MEB (2024). Okul Öncesi Eğitim Programı |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 12 | 7 | 84 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |