İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01860305 Erken Çocukluk Döneminde Alan Çalışmaları 3 Bahar 6 2+6+0 15 15
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında tipik gelişim gösteren çocuklar ile gelişimsel açıdan riskleri olan çocuklara ilişkin verilen teorik bilgileri alanda gözlem ve uygulamalar konularına yer verilmiştir.
Dersin Amacı
Tipik gelişim gösteren çocuklar ile gelişimsel açıdan riskleri olan çocuklara (engelli, suça sürüklenmiş, korunmaya muhtaç, sokakta yaşayan vb.) ilişkin verilen teorik bilgileri alanda uygulama ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Alan çalışması olarak belirlenen kurumu işleyiş ve hizmetler konusunda gözleme
2 Alan çalışması olarak belirlenen kurumu işleyiş ve hizmetler konusunda gözleme
3 Alan çalışması olarak belirlenen kurumu işleyiş ve hizmetler konusunda gözleme
4 Alan çalışması olarak belirlenen kurumu işleyiş ve hizmetler konusunda gözleme
5 Alan çalışması olarak belirlenen kurumu işleyiş ve hizmetler konusunda gözleme
6 Alan çalışması olarak belirlenen kurumu işleyiş ve hizmetler konusunda gözleme
7 Alan çalışması olarak belirlenen kurumu işleyiş ve hizmetler konusunda gözleme
8 Alan çalışması yapılan kurumlardaki çocukları gelişimsel olarak değerlendirme, etkinlik ve eğitim programları hazırlama-uygulama, ailelere rehberlik etme
9 Alan çalışması yapılan kurumlardaki çocukları gelişimsel olarak değerlendirme, etkinlik ve eğitim programları hazırlama-uygulama, ailelere rehberlik etme
10 Alan çalışması yapılan kurumlardaki çocukları gelişimsel olarak değerlendirme, etkinlik ve eğitim programları hazırlama-uygulama, ailelere rehberlik etme
11 Alan çalışması yapılan kurumlardaki çocukları gelişimsel olarak değerlendirme, etkinlik ve eğitim programları hazırlama-uygulama, ailelere rehberlik etme
12 Alan çalışması yapılan kurumlardaki çocukları gelişimsel olarak değerlendirme, etkinlik ve eğitim programları hazırlama-uygulama, ailelere rehberlik etme
13 Alan çalışması yapılan kurumlardaki çocukları gelişimsel olarak değerlendirme, etkinlik ve eğitim programları hazırlama-uygulama, ailelere rehberlik etme
14 Alan çalışması yapılan kurumlardaki çocukları gelişimsel olarak değerlendirme, etkinlik ve eğitim programları hazırlama-uygulama, ailelere rehberlik etme
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar DannerBeck, A., Casas,F , Sadurni,M. and G. Coenders,G. (2004). Quality-of-life Research on Children and Adolescents. London: Kluwer Academic Publishers.
MEB (2024). Okul Öncesi Eğitim Programı
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 12 7 84
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 8 8
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4