Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01860304 | Çocuk Gelişiminde Yaklaşımlar | 3 | Bahar | 6 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Çocukluk döneminde müfradatın tanımlanması, felsefesi, gelişimsel uygunluğu, müfredattan uygulamaya geçiş, Maria Montessori, Sylvia Aston Warner,Caroline Pratt, Costance Kamii ve Rheta Devries gibi eğitimsel görüşler ile aynı zamanda Head start, Bank Street, High scope, Waldorf gibi yaklaşımlar,müfredatın değerlendirilmesi
Dersin Amacı
Ders; çocukluk dönemi müfredatlarının ve yaklaşımların sistematik olarak kavranması, ülkemiz koşullarına ne kadar uygun olup olmadığının analizinin yapılması, ve çocukların yaş, gelişimsel durum, çevre koşulları gibi özellikleri dikkate alarak, bu yaklaşımların pratik olarak uygulama becerilerine sahip olma tutumlarını kazandırmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Müfredatın tanımlanması, çocukluk döneminde eğitim yaklaşımlarının felsefesi |
| 2 | Çocukluk döneminde eğitim yaklaşımlarının felsefesi |
| 3 | Kaynaştırılmış Müfredatlar, tematik Müfredatlar |
| 4 | Müfredattan uygulamaya geçiş |
| 5 | Eğitimsel Görüşler- Maria Montessori |
| 6 | Eğitimsel Görüşler- Sylvia Aston Warner |
| 7 | Eğitimsel Görüşler- Costance Kamii ve Rheta Devries |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Eğitimsel Yaklaşımlar-Head Start ,Bank Street |
| 10 | Eğitimsel Yaklaşımlar- High scope |
| 11 | Eğitimsel Yaklaşımlar- Waldorf |
| 12 | Müfredat Değerlendirme-Ailenin Müfredata Katılımı |
| 13 | Bu görüşler ve yaklaşımlarla oluşturulan müfredatları tartışma analiz yapma-uygulma. |
| 14 | Tüm yaklaşımlarla ilgili genel yorumlar |
| 15 | Final sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Hyun,U. (1998). Making Sense of Developmentally and Culturally Appropriate Practice in Early Childhood Education. Peter Lung Publishing, New York,USA. |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
