İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01860304 Çocuk Gelişiminde Yaklaşımlar 3 Bahar 6 2+0+0 3 3
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Filiz ERBAY
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Çocukluk döneminde müfradatın tanımlanması, felsefesi, gelişimsel uygunluğu, müfredattan uygulamaya geçiş, Maria Montessori, Sylvia Aston Warner,Caroline Pratt, Costance Kamii ve Rheta Devries gibi eğitimsel görüşler ile aynı zamanda Head start, Bank Street, High scope, Waldorf gibi yaklaşımlar,müfredatın değerlendirilmesi
Dersin Amacı
Ders; çocukluk dönemi müfredatlarının ve yaklaşımların sistematik olarak kavranması, ülkemiz koşullarına ne kadar uygun olup olmadığının analizinin yapılması, ve çocukların yaş, gelişimsel durum, çevre koşulları gibi özellikleri dikkate alarak, bu yaklaşımların pratik olarak uygulama becerilerine sahip olma tutumlarını kazandırmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Müfredatın tanımlanması, çocukluk döneminde eğitim yaklaşımlarının felsefesi
2 Çocukluk döneminde eğitim yaklaşımlarının felsefesi
3 Kaynaştırılmış Müfredatlar, tematik Müfredatlar
4 Müfredattan uygulamaya geçiş
5 Eğitimsel Görüşler- Maria Montessori
6 Eğitimsel Görüşler- Sylvia Aston Warner
7 Eğitimsel Görüşler- Costance Kamii ve Rheta Devries
8 Ara sınav
9 Eğitimsel Yaklaşımlar-Head Start ,Bank Street
10 Eğitimsel Yaklaşımlar- High scope
11 Eğitimsel Yaklaşımlar- Waldorf
12 Müfredat Değerlendirme-Ailenin Müfredata Katılımı
13 Bu görüşler ve yaklaşımlarla oluşturulan müfredatları tartışma analiz yapma-uygulma.
14 Tüm yaklaşımlarla ilgili genel yorumlar
15 Final sınavı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Hyun,U. (1998). Making Sense of Developmentally and Culturally Appropriate Practice in Early Childhood Education. Peter Lung Publishing, New York,USA.
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0