Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01860303 | Gelişimsel Destek Programları | 3 | Bahar | 6 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında; eğitim yöntem ve teknikleri, program geliştirmede tasarım ve modeller, eğitim programını uygulama değerlendirme süreci, tipik/atipik/riskli çocukların eğitimi, bireyselleştirilmiş eğitim programları, gelişim alanlarına göre destek programları, gelişimsel destek programı hazırlama, uygulama ve değerlendirme konularına yer verilmiştir.
Dersin Amacı
Eğitim programını uygulama ve değerlendirme süreci, tipik/atipik/riskli çocukların eğitimi, bireyselleştirilmiş eğitim programları, gelişim alanlarına göre destek programları, gelişimsel destek programı hazırlama, uygulama ve değerlendirme ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Gelişimsel destek programı tanımı ve önemi Gelişimsel destek programı ile ilgili tanım ve kavramlar |
| 2 | Gelişimsel destek programı hazırlamak için neleri bilmeliyiz? Bu bilgileri nereden ediniriz: Gelişim takip sürecinin aşamaları |
| 3 | Gelişim takip sürecine genel bakış |
| 4 | Gelişimsel değerlendirme/Gelişim raporu hazırlama: nelere dikkat etmeliyiz |
| 5 | Gelişimsel destek programı hazırlama süreci: Bir programı özellikleri neler olmalıdır?, program planlarken nelere dikkat etmeliyiz? |
| 6 | Gelişimsel destek programı plan formunda hangi başlıkları dikkate almalıyız? : başlıkların altını dolduralım, Gelişimsel destek programları için form örnekleri |
| 7 | Arasınav |
| 8 | Gelişimsel destek programı plan formunda hangi başlıkları dikkate almalıyız? : Başlıkların altını dolduralım, Gelişimsel destek programları için form örnekleri |
| 9 | Okul öncesi eğitim kurumlarına yönelik gelişimsel destek programlarında nelere dikkat etmeliyiz? Özel eğitime yönelik gelişim destek programlarında nelere dikkat etmeliyiz? Gelişimsel Ev destek programlarında nelere dikkat etmeliyiz? |
| 10 | Gelişimi destekleyici ev ortamı değerlendirme ve düzenleme |
| 11 | Gelişimsel destek programlarına yönelik örnekler |
| 12 | Gelişimsel destek programlarına yönelik örnekler |
| 13 | Gelişimsel destek programlarına yönelik örnekler |
| 14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Özyürek , M. (2014). Bireyselleştirilmiş Eğitim Programını Geliştirme ve Temelleri. Ankara: Kök Yayıncılık |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
