İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01851312 Çocuk Ve Ergenle Görüşme Teknikleri 3 Güz 5 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Filiz ERBAY
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Bu dersin amacı, öğrencileri çocuklarla ve ergenlerle, iyi yapılandırılmış ve kapsamlı görüşmeler gerçekleştirme konusunda hazırlamaktır. Bu ders, çocuklarla ve ergenlerle klinik değerlendirme bağlamında kuramsal ve uygulamaya dönük bilgi ve becerileri kapsayacaktır. Özellikle, öğrenciler, yapılandırılmış ya da yapılandırılmamış görüşme tekniklerini kullanarak, ilk psikoterapi görüşmesi, davranışsal görüşmeler ya da gözlemler ve tanısal görüşmeler gibi farklı amaçlar için gerçekleştirilen görüşmelere ilişkin becerilerini geliştireceklerdir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencileri çocuklarla ve ergenlerle, iyi yapılandırılmış ve kapsamlı görüşmeler gerçekleştirme konusunda hazırlamaktır. Bu ders, çocuklarla ve ergenlerle klinik değerlendirme bağlamında kuramsal ve uygulamaya dönük bilgi ve becerileri kapsayacaktır. Özellikle, öğrenciler, yapılandırılmış ya da yapılandırılmamış görüşme tekniklerini kullanarak, ilk psikoterapi görüşmesi, davranışsal görüşmeler ya da gözlemler ve tanısal görüşmeler gibi farklı amaçlar için gerçekleştirilen görüşmelere ilişkin becerilerini geliştireceklerdir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Çocuk ve Ergenlerde Klinik Görüşme: Temel Konular ve Kavramlar
2 Klinik Değerlendirmede Görüşmenin Rolü ve Diğer Bulgularla Bütünleştirilmesi
3 Klinik Görüşmede Gelişimsel Bakış Açısı
4 Çocuk ve Ergenlerde Klinik Görüşmede Farklı Kaynaklar ? Aile Görüşmeleri
5 Çocuk ve Ergenlerde Klinik Görüşmede Farklı Kaynaklar ? Öğretmen Görüşmeleri
6 Amaçlarına Göre Klinik Görüşmeler
7 Ara Sınav
8 Amaçlarına Göre Klinik Görüşmeler
9 Amaçlarına Göre Klinik Görüşmeler
10 Amaçlarına Göre Klinik Görüşmeler
11 Klinik Görüşme Bulgularının Yorumlanması
12 Klinik Görüşme Bulgularının Yorumlanması
13 Klinik görüşme bulgularının yorumlanması
14 final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar McConaughy, S. H. (2013). Clinical interviews for children and adolescents: Assesment to intervention. New York: The Guilford Press.
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0