Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01851311 | Vaka Çalışmaları | 3 | Güz | 5 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu derste birkaç perspektiften psikanalizi ele alacağız: 1- insan zihninin işleyişine dair bilinçdışının asliliğini vurgulayan bir kuram olarak 2- psikopatolojiyi anlamaya ve psikoterapötik bir müdahaleye yönelik bir çaba olarak 3- toplumsal ve kültürel olguların insan ruhsallığıyla ilişkisini kurmak üzere bir yaklaşım olarak. Psikanaliz, yaklaşık 130 yıllık bir çaba olarak ele alınabilir. Bu çabayı bir seferde kat etmek mümkün olmayacağı için Sigmund Freud'un metinlerini ve bu metinler etrafında gelişen kavramları ele alarak, bilinçdışı kavramına doğru bir merak uyandırılması bu dersin hedefidir. Bu amacın psikopatolojiye yönelik yaklaşımı ve psikolojik müdahaleyi de etkileyeceği umulmaktadır.
Dersin Amacı
Psikanaliz ve psikanalitik psikoterapi kuramları tarihsel süreç içinde önde gelen kuramcıların hikayeleriyle anlatılacaktır. Psiko-dinamik kuramlar, temel kavramlar ve teknik üzerinde durularak psikanaliz ve psikanalitik psikoterapilere kuramsal bir bakış ka-zanılması amaçlanmaktadır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Vaka analizi ile ilgili temel kavramlar |
2 | Çocuk gelişiminde vaka incelemenin önemi |
3 | Vaka çalışmalarında ilgili meslek elemanları ile işbirliğinin gerekliliği |
4 | Vaka bilgilerinin derlenmesi |
5 | Hasta çocuklar ile ilgili örnek vaka analizleri inceleme |
6 | Hasta çocuklar ile ilgili örnek vaka analizleri inceleme |
7 | Arasınav |
8 | Hasta çocuklar ile ilgili örnek vaka analizleri inceleme |
9 | Atipik gelişim gösteren çocuklar ile ilgili örnek vaka analizleri inceleme |
10 | Atipik gelişim gösteren çocuklar ile ilgili örnek vaka analizleri inceleme |
11 | Atipik gelişim gösteren çocuklar ile ilgili örnek vaka analizleri inceleme |
12 | Sosyal dezavantajlı çocuklarla ilgili örnek vaka analizleri inceleme |
13 | Sosyal dezavantajlı çocuklarla ilgili örnek vaka analizleri inceleme |
14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Ashcraft, D. (2009). Kişilik vaka incelemeleri. İstanbul: Kaknüs Yayınları |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |