İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01851310 Çok Alanlı Sanat Eğitimi 3 Güz 5 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Sanatın tanımı ve işlevi; sanat eğitimi tarihi; çağdaş eğitimde sanat eğitiminin yeri ve önemi; bir sanat eserini tanıyabilme ve değerlendirebilme; erken çocukluk döneminde yaratıcılık ve sanat eğitiminin tanımı ve önemi; gelişim evrelerine göre çocuk resmi ve özellikleri; okul öncesinde sanat eğitimi yöntem ve teknikleri, kullanılan malzemeler; müzede sanat eğitimi; erken çocukluk döneminde yaratıcılık ve sanat eğitimi ile ilgili kuram ve uygulamalar; çocukların yaratıcı ifade becerilerini ve estetik farkındalıklarını destekleyen programların hazırlanması ve uygulanması.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının sanat eğitiminin yeri ve önemini kavraması ve çocukların estetik farkındalıklarını destekleyen programların hazırlanması ve uygulanması hakkında bilgi sahibi olmalarıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Ders hakkında genel bir bakış açısı geliştirmek üzere sanat eserinin ne olduğu, sanat eserlerinin neden incelendiği, iyi bir inceleme ve eleştirinin nasıl olması gerektiği sınıfta tartışılır. Çıkarılan sonuçlar da göz önünde bulundurularak eleştirini
2 naliz çeşitlerine genel bir bakış sunulur. Farklı sanat tarihçilerin yazılarından örnekler ile bir eseri anlamlandırma süreci içinde, eserin görsel öğelerini doğru tanımlayabilmenin önemi vurgulanır.
3 Ödevler teslim edilir. Biçimsel analiz türü açıklanır, sanat tarihinden örnekler öğrencilerle birlikte biçimsel olarak analiz edilir.
4 Üslupsal analiz türü, farklı sanat tarihçilerin kişisel ve dönemsel üslup analizlerinden örnekler vererek açıklanır. Biyografik analiz hakkında sanat tarihinden örnekler incelenerek bilgi verilir.
5 İkonografik ve tarihsel analiz türleri örnekler vererek açıklanır, sanat eserinin içeriği ile ilgili anlayışın nasıl derinleştirilebileceği öğrencilerle birlikte tartışılır.
6 Öğrencilerin yapacakları incelemelerde nasıl bir yöntem izleyebilecekleri genel yöntemeler tartışılır. Sorular cevaplanır. Öğrenci sunumları başlar.
7 Öğrenciler yaptıkları incelemeleri sınıfa görsellerle destekleyerek sunarlar. Yaptıkları analiz üzerinde tartışılır, diğer öğrencilerin de katkılarıyla yazılarında geliştirebilecekleri noktalar saptanır, beyin fırtınası yapılır.
8 Öğrenciler yaptıkları incelemeleri sınıfa görsellerle destekleyerek sunarlar. Yaptıkları analiz üzerinde tartışılır, diğer öğrencilerin de katkılarıyla yazılarında geliştirebilecekleri noktalar saptanır, beyin fırtınası yapılır.
9 Ara Sınav: Sergi eleştiri yazıları teslim edilir. Öğrenciler yaptıkları incelemeleri sınıfa görsellerle destekleyerek sunarlar. Yaptıkları analiz üzerinde tartışılır, diğer öğrencilerin de katkılarıyla yazılarında geliştirebilecekleri noktalar saptan
10 Öğrenciler yaptıkları incelemeleri sınıfa görsellerle destekleyerek sunarlar. Yaptıkları analiz üzerinde tartışılır, diğer öğrencilerin de katkılarıyla yazılarında geliştirebilecekleri noktalar saptanır, beyin fırtınası yapılır.
11 Öğrenciler yaptıkları incelemeleri sınıfa görsellerle destekleyerek sunarlar. Yaptıkları analiz üzerinde tartışılır, diğer öğrencilerin de katkılarıyla yazılarında geliştirebilecekleri noktalar saptanır, beyin fırtınası yapılır.
12 Öğrenciler yaptıkları incelemeleri sınıfa görsellerle destekleyerek sunarlar. Yaptıkları analiz üzerinde tartışılır, diğer öğrencilerin de katkılarıyla yazılarında geliştirebilecekleri noktalar saptanır, beyin fırtınası yapılır.
13 Öğrenciler yaptıkları incelemeleri sınıfa görsellerle destekleyerek sunarlar. Yaptıkları analiz üzerinde tartışılır, diğer öğrencilerin de katkılarıyla yazılarında geliştirebilecekleri noktalar saptanır, beyin fırtınası yapılır.
14 Final Sınavı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Mülayim, S. (1983), Sanat Tarihi Metodu, İstanbul.
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0