Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01851306 | Uygulamalı Davranış Analizi | 3 | Güz | 5 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders, öğretmen rolüne uygun düşen ve düşmeyen davranış açıklamaları, bilimin özellikleri, uygulama davranış analizinin özellikleri, hedef davranışları tanımlama, belirleme ve ölçme, grafik oluşturma, uygulama güvenirliği ve gözlemciler arası güvenirlik, davranış ilkeleri, pekiştirme ve ceza işlem süreçleri ve tek denekli desenlerden AB deseni konularını kapsar.
Dersin Amacı
Öğrenciler, - Davranışların yeterli olan ve olmayan açıklamalarını betimler ve örnek verir. - Bilimin ve uygulamalı davranış analizinin özelliklerini açıklar. - Deneysel davranış analizini uygulamalı davranış analizinden ayırır. - Hedef davranışı tanımlar. - Hedef davranışın nedenlerini açıklar. - Hedef davranışları belirleme ve kayıt etmede kullanılan ölçme tekniklerini açıklar. - Hedef davranışı kayıt eder ve grafik üzerinde gösterir. - Uygulama güvenirliği ve gözlemciler arası güvenirlik hesaplamaları yapar. - Davranış ilkelerine (pekiştirme ve ceza) örnek verir. - Pekiştirme ve ceza işlem süreçlerini açıklar. - Tek denekli deneysel desenlerden AB deseninin özellikleri ve uygulama basamaklarını açıklar.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Davranışların açıklanması ve yeterli olmayan açıklamalar |
| 2 | Davranışın yeterli açıklamaları |
| 3 | Uygulamalı davranış analizi ve özellikleri; Bilimin özellikleri; Uygulamalı davranış analizi ve deneysel davranış analizi. |
| 4 | Temel kavramlar |
| 5 | Hedef davranışları belirleme, seçme ve tanımlama |
| 6 | Hedef davranışları ölçme ve kayıt etme |
| 7 | Hedef davranışları ölçme ve kayıt etme (devam) Yüzde ve oran hesaplamaları, grafik oluşturma |
| 8 | Arasınav |
| 9 | Uygulama güvenirliği ve gözlemciler arası güvenirlik |
| 10 | Davranış İlkeleri pekiştirme (olumlu ve olumsuz) ve ceza (I. tür ve II. tür ) |
| 11 | İzlerlik, uyaran kontrolü, pekiştirme türleri |
| 12 | Problem davranışların yönetiminde ceza kullanımı |
| 13 | Davranışları azaltmada pekiştireçlerin kullanımı |
| 14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Alberto, P. A., & Troutman, A. C. (2009). Applied behavior analysis for teachers (8th ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill. |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
