İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01851306 Uygulamalı Davranış Analizi 3 Güz 5 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Filiz ERBAY
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Bu ders, öğretmen rolüne uygun düşen ve düşmeyen davranış açıklamaları, bilimin özellikleri, uygulama davranış analizinin özellikleri, hedef davranışları tanımlama, belirleme ve ölçme, grafik oluşturma, uygulama güvenirliği ve gözlemciler arası güvenirlik, davranış ilkeleri, pekiştirme ve ceza işlem süreçleri ve tek denekli desenlerden AB deseni konularını kapsar.
Dersin Amacı
Öğrenciler, - Davranışların yeterli olan ve olmayan açıklamalarını betimler ve örnek verir. - Bilimin ve uygulamalı davranış analizinin özelliklerini açıklar. - Deneysel davranış analizini uygulamalı davranış analizinden ayırır. - Hedef davranışı tanımlar. - Hedef davranışın nedenlerini açıklar. - Hedef davranışları belirleme ve kayıt etmede kullanılan ölçme tekniklerini açıklar. - Hedef davranışı kayıt eder ve grafik üzerinde gösterir. - Uygulama güvenirliği ve gözlemciler arası güvenirlik hesaplamaları yapar. - Davranış ilkelerine (pekiştirme ve ceza) örnek verir. - Pekiştirme ve ceza işlem süreçlerini açıklar. - Tek denekli deneysel desenlerden AB deseninin özellikleri ve uygulama basamaklarını açıklar.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Davranışların açıklanması ve yeterli olmayan açıklamalar
2 Davranışın yeterli açıklamaları
3 Uygulamalı davranış analizi ve özellikleri; Bilimin özellikleri; Uygulamalı davranış analizi ve deneysel davranış analizi.
4 Temel kavramlar
5 Hedef davranışları belirleme, seçme ve tanımlama
6 Hedef davranışları ölçme ve kayıt etme
7 Hedef davranışları ölçme ve kayıt etme (devam) Yüzde ve oran hesaplamaları, grafik oluşturma
8 Arasınav
9 Uygulama güvenirliği ve gözlemciler arası güvenirlik
10 Davranış İlkeleri pekiştirme (olumlu ve olumsuz) ve ceza (I. tür ve II. tür )
11 İzlerlik, uyaran kontrolü, pekiştirme türleri
12 Problem davranışların yönetiminde ceza kullanımı
13 Davranışları azaltmada pekiştireçlerin kullanımı
14 Final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Alberto, P. A., & Troutman, A. C. (2009). Applied behavior analysis for teachers (8th ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill.
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0