Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01851302 | Toplum Ve Sağlık | 3 | Güz | 5 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında sağlık ve hastalık ile ilgili kavramlar, sağlığı etkileyen toplumsal faktörler, toplum sağlığı ile sosyolojik yapı, antropoloji/kültür ve psikoloji ilişkisi, Türkiye'de ve Dünya'da halk/toplum sağlığı hizmetleri ve yönetimi, sağlık hokuryazarlığı, toplum/halk sağlığının tanımı ve önemi, toplum sağlığını koruma ve geliştirilme süreci, toplum sağlığı hizmetlerinde çocuk ve aile, toplum sağlığı açısından sağlık eğitimi (aile planlanması vb.), toplum sağlığında hizmet veren çocuk gelişimci ve diğer profesyonellerin rolü ve sorumlulukları, toplum sağlığında hizmetlerinde iletişim, iş sağlığı ve güvenliği ile çevre sağlığı ve epidemiyolojik araştırmalar konularına yer verilmiştir.
Dersin Amacı
Sağlık ve hastalık ile ilgili kavramlar, sağlığı etkileyen toplumsal faktörler, toplum sağlığı ile sosyolojik yapı, antropoloji/kültür ve psikoloji ilişkisi, Türkiye'de ve Dünya'da halk/toplum sağlığı hizmetleri ve yönetimi, sağlık okuryazarlığı, toplum/halk sağlığının tanımı ve önemi, toplum sağlığını koruma ve geliştirilme süreci, toplum sağlığı hizmetlerinde çocuk ve aile, toplum sağlığı açısından sağlık eğitimi (aile planlanması vb.), toplum sağlığında hizmet veren çocuk gelişimci ve diğer profesyonellerin rolü ve sorumlulukları, toplum sağlığında hizmetlerinde iletişim, iş sağlığı ve güvenliği ile çevre sağlığı ve epidemiyolojik araştırmalar konularına yönelik yeterlilik kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Sağlık ve hastalık ile ilgili kavramlar |
| 2 | Sağlığı etkileyen faktörler |
| 3 | Toplum/halk sağlığı ile sosyolojik yapı, antropoloji/kültür ve psikoloji ilişkisi |
| 4 | Türkiye'de ve Dünya'da sağlık hizmetleri ve yönetimi |
| 5 | Sağlık okur yazarlığı |
| 6 | Toplum/halk sağlığınının tanımı ve önemi |
| 7 | Toplum sağlığını koruma ve geliştirilme süreci |
| 8 | VİZE |
| 9 | Toplum sağlığı hizmetlerinde çocuk ve aile |
| 10 | Toplum sağlığı açısından sağlık eğitimi (aile planlamasl vb.) |
| 11 | Toplum sağlığına hizmet veren profesyoneller ve sorumlulukları |
| 12 | Toplum sağlığı hizmetlerinde iletişim |
| 13 | İş sağlığı ve güvenliği ile çevre sağlığı |
| 14 | FİNAL |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Özbay , C. , Terzioğlu, A . ve Yasin, Y . (2011). Neoliberalizm ve mahremiyet: Tü¨rkiye'de beden, sağlık ve cinsellik. Istanbul: Metis Yayınevi . |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
