Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01841233 | Çocuk İhmali Ve İstismarı | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
1. Hafta Çocuk ihmali ve istismarının tanımı ve türleri
Dersin Amacı
Çocuk ihmal ve istismarı ile ilgili farkındalık geliştirmek; çocuk gelişimi alanında çalışanların ihmal ve istismarla ilgili rol ve sorumluluklarını açıklamak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Çocuk ihmali ve istismarının tanımı ve türleri |
| 2 | Çocuk ihmali ve istismarının önemi, Türkiye ve Dünyadaki durum |
| 3 | Çocuk ihmali ve istismarının çocuğun gelişimine etkileri |
| 4 | Fiziksel istismarı tanılama, çocuğun gelişimine etkileri ve çocuğa yaklaşım |
| 5 | Duygusal istismarı tanılama, çocuğun gelişimine etkileri ve çocuğa yaklaşım |
| 6 | Cinsel istismarı ve ekonomik istismarı tanılama, çocuğun gelişimine etkileri ve çocuğa yaklaşım |
| 7 | Ara sınav |
| 8 | Fiziksel ihmali tanılama, çocuğun gelişimine etkileri ve çocuğa yaklaşım |
| 9 | Duygusal ihmali tanılama, çocuğun gelişimine etkileri ve çocuğa yaklaşım |
| 10 | Cinsel ihmali tanılama, çocuğun gelişimine etkileri ve çocuğa yaklaşım |
| 11 | Eğitim ihmalini tanılama, çocuğun gelişimine etkileri ve çocuğa yaklaşım |
| 12 | Çocuğa iyi dokunma, kötü dokunma ve gizli dokunma kavramlarının öğretilmesi |
| 13 | Çocuk İhmali ve istismarı konusunda okul öncesi öğretmeninin rolü |
| 14 | Çocuk ihmali ve istismarı konusunda öğretmenin yasal yükümlülükleri |
| 15 | Final sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Aral, N. 1997. Fiziksel istismar ve çocuk. Tekışık Yayıncılık, Ankara. Artuç, M., Gedikli, C. 2006. |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
