Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01841233 | Çocuk İhmali Ve İstismarı | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
1. Hafta Çocuk ihmali ve istismarının tanımı ve türleri
Dersin Amacı
Çocuk ihmal ve istismarı ile ilgili farkındalık geliştirmek; çocuk gelişimi alanında çalışanların ihmal ve istismarla ilgili rol ve sorumluluklarını açıklamak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Çocuk ihmali ve istismarının tanımı ve türleri |
2 | Çocuk ihmali ve istismarının önemi, Türkiye ve Dünyadaki durum |
3 | Çocuk ihmali ve istismarının çocuğun gelişimine etkileri |
4 | Fiziksel istismarı tanılama, çocuğun gelişimine etkileri ve çocuğa yaklaşım |
5 | Duygusal istismarı tanılama, çocuğun gelişimine etkileri ve çocuğa yaklaşım |
6 | Cinsel istismarı ve ekonomik istismarı tanılama, çocuğun gelişimine etkileri ve çocuğa yaklaşım |
7 | Ara sınav |
8 | Fiziksel ihmali tanılama, çocuğun gelişimine etkileri ve çocuğa yaklaşım |
9 | Duygusal ihmali tanılama, çocuğun gelişimine etkileri ve çocuğa yaklaşım |
10 | Cinsel ihmali tanılama, çocuğun gelişimine etkileri ve çocuğa yaklaşım |
11 | Eğitim ihmalini tanılama, çocuğun gelişimine etkileri ve çocuğa yaklaşım |
12 | Çocuğa iyi dokunma, kötü dokunma ve gizli dokunma kavramlarının öğretilmesi |
13 | Çocuk İhmali ve istismarı konusunda okul öncesi öğretmeninin rolü |
14 | Çocuk ihmali ve istismarı konusunda öğretmenin yasal yükümlülükleri |
15 | Final sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Aral, N. 1997. Fiziksel istismar ve çocuk. Tekışık Yayıncılık, Ankara. Artuç, M., Gedikli, C. 2006. |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |