Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01841232 | Erken Çocukluk Döneminde Gelişim | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Amacı
Erken çocukluk dönemine ilişkin kavramlar, gelişimi etkileyen faktörler, bu dönem çocuklarının fiziksel, motor bilişsel, dil, sosyal- duygusal, ahlak ve cinsel gelişim özellikleri, gelişim özelliklerinin değerlendirilmesi, bu dönemde yaşanan sorunların değerlendirilmesi, bu dönem çocuklarının gelişimlerinin desteklenmesi ve ailelere yönelik verilecek danışmanlık hizmetleri konusunda yeterlilikler kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Gelişim ve Gelişimle İlgili Temel Kavramlar, Temel İlkeler, Gelişimi Etkileyen Faktörler ve Gelişim Dönemleri |
| 2 | Erken Çocukluk Döneminde Fiziksel Gelişim |
| 3 | Erken Çocukluk Döneminde Fiziksel Gelişimin Desteklenmesi |
| 4 | Erken Çocukluk Döneminde Motor Gelişim |
| 5 | Erken Çocukluk Döneminde Motor Gelişimin Desteklenmesi |
| 6 | Erken Çocukluk Döneminde Bilişsel Gelişim |
| 7 | Erken Çocukluk Döneminde Bilişsel Gelişimin Desteklenmesi |
| 8 | Erken Çocukluk Döneminde Dil Gelişimi |
| 9 | Erken Çocukluk Döneminde Dil Gelişiminin Desteklenmesi |
| 10 | Erken Çocukluk Döneminde Sosyal- Duygusal Gelişim |
| 11 | Erken Çocukluk Döneminde Sosyal- Duygusal Gelişimin Desteklenmesi |
| 12 | Erken Çocukluk Döneminde Cinsel Gelişim ve Desteklenmesi |
| 13 | Erken Çocukluk Döneminde Cinsel Gelişim ve Desteklenmesi |
| 14 | Erken Çocukluk Döneminde Ahlak Gelişimi ve Desteklenmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Trawick-Smith, J., (2013). Erken çocukluk döneminde gelişim (Çok kültürlü bir bakış açısı). 5. Basım. (Çev. Ed.: B. Akman), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
