Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01841229 | Çocuk Ve Sosyal Medya | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Çocuk ve dijital medya ürünleri (çizgi filimler, reklamlar, bilgisayar oyunları, internet siteleri vb.) arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramları; medya ve şiddet; medya ve zorbalık; medya ve çocuk hakları; çocuğun gelişiminde medyanın etkisi; medya ve çocukluk obezitesi; dijital medyaya erişim ve kullanımda aile ve okulun rolü.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, çocuğun bilişsel, dil, sosyal ve duygusal gelişiminde medyanın rolünü anlamak, medya ile çocukluk obezitesi arasındaki ilişkiyi bilmek, medya şiddetinin farkında olmak, çocuk hakları, çocuk, aile ve medya arasındaki ilişkiyi tanımaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı ve kaynaklar hakkında bilgi verilmesi |
| 2 | Dijital medya ürünleri (çizgi filimler, reklamlar, bilgisayar oyunları, internet siteleri vb.) |
| 3 | Çocuk ve dijital medya ürünleri arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramları |
| 4 | Çocuk ve dijital medya ürünleri arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramları |
| 5 | Çocuğun gelişiminde medyanın etkisi |
| 6 | Çocuğun gelişiminde medyanın etkisi |
| 7 | Medya ve şiddet |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Medya ve çocuk hakları |
| 10 | Medya ve çocuk hakları |
| 11 | Medya ve çocukluk obezitesi |
| 12 | Dijital medyaya erişim ve kullanımda ailenin rolü |
| 13 | Dijital medya kullanımında okulun rolü |
| 14 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Alankuş, S. 2007. Çocuk Odaklı Habercilik. IPS İletişim Vakfı Yaynları, İstanbul. |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
