Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01841226 | Akran İlişkileri Ve Zorbalık | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders akran zorbalığını ve diğer saldırganlık yöntemlerinden farklarını ve akran zorbalığını ölçmede kullanılan araçların tanıtılmasını içermektedir.
Dersin Amacı
Saldırganlığın bir alt boyutu olarak akran zorbalığının tanımlanması, akran zorbalığı araştırmalarının tarihçesinin ele alınması, akran zorbalığının yaygınlığı, önemi ve yordayıcı faktörlerin incelenmesi.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Ders içeriğinin ve değerlendirme yöntemlerinin açıklanması, dağıtımı |
| 2 | Akran ilişkilerini etkileyen faktörler |
| 3 | Akran zorbalığının tanımı ve diğer saldırgan davranışlardan ayırt edici özellikleri, yaygınlığı |
| 4 | Akran zorbalığı araştırmalarının tarihçesi |
| 5 | Kullanılan ölçme yöntemleri |
| 6 | Zorbalık statüleri ve zorbalığa dahil olan çocukların ya da ergenlerin özellikleri |
| 7 | Yeni bir akran zorbalığı türü olarak sanal zorbalık |
| 8 | VİZE |
| 9 | Zorbalığa dahil olmanın çocuklar ve ergenler üzerindeki kısa ve uzun süreli etkileri |
| 10 | Bireysel, sınıf ve okul düzeyinde önleme ve müdahale yöntemleri |
| 11 | Sunumlar |
| 12 | Sunumlar |
| 13 | Sunumlar |
| 14 | FİNAL |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Eroğlu, Y., Peker, A. (2015) Ergenlerde Akran İlişkisi ile Siber Zorbalık Statüleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
