Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01841221 | Cinsel Gelişim | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Okul öncesi, ilköğretim, ergenlik dönemindeki çocuklar için program hazırlayabilme, anne-baba ve eğitimcilere öneri verebilme, ülke gereksinimlerine uygun öneriler geliştirebilme amacına yönelik çalışılmaktadır.
Dersin Amacı
Öğrencilerin cinsel gelişim ve eğitimin önemini kavramalarını; çalıştıkları yaş gruplarında etkin bir şekilde kullanmalarını sağlamak, ailelere ve konu ile ilgili profesyonellere danışmanlık verebilecek düzeye gelmelerini sağlamak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Cinsiyet ve cinsellik -Cinsel eğitim -Cinsellikle ilgili inanç ve varsayımlar -Yaşam boyu cinsel gelişim -Cinsel gelişim teorileri |
2 | Okulöncesi, ilköğretim, ergenlik dönemlerinde cinsel gelişim ve eğitim |
3 | Okulöncesi, ilköğretim, ergenlik dönemlerinde cinsel gelişim ve eğitim programlarının özellikleri, hedefleri |
4 | Cinsel eğitim ve İnsan gelişimi |
5 | Cinsel eğitim ve İnsan gelişimi |
6 | Cinsel eğitim ve İlişkiler |
7 | Cinsel eğitim ve Kişisel beceriler |
8 | Cinsel eğitim ve Cinsel davranış |
9 | Cinsel eğitim ve Cinsel sağlık |
10 | Cinsel eğitim ve Toplum ve kültür |
11 | Program geliştirme |
12 | Alan çalışması |
13 | Alan çalışması |
14 | Alan çalışması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Artan, İsmihan. (2002). Cinsel Eğitim Etkinliklerinin Ders Programları Aracılığı ile Uygulanması. Yaşadıkça Eğitim, Sayı:73, S:16-19 |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |