Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01841220 | Gelişim Kuramları | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Çocukluk anlayışına tarihsel bakış ile başlayıpgelişimi etkileyen faktörlerin anlatımı. Doğum öncesi ve doğum sonrası gelişimi ayırarak inceleme. Doğum sonrası gelişimi bebeklik, erken çocuklu ve son çocuklulk olarak üç evreye ayırma ve her evrede bilişsel, psikososyal,ahlak, dil, duygular, cinsiyet rolü gelişimini aktarmak.Aile sistemlerini ve çocuk yetiştirme sistemini aktarmak.Olumlu olumsuz davranışlardan söz etmek.Aile dışındaki kurumların çocuk gelişimi üzerinde etkisini belirtmek.
Dersin Amacı
Bu derste öğrencilere döllenmeden çocukluk dönemi sonuna kadar geçen süreçte bireyde gerçekleşen psikolojik yapısal değişiklikleri aktarmayı amaçlanmıştır. Bireyin davranışlarına etki eden önceden kazanılmış sonradan elde edilmiş faktörlerin ışığı altında fiziksel ve motor gelişim ve bireye yansımaları; bilişsel ve psiko sosyal, yapılanmalar cinsiyet rolu ve dil kazanımı ile ahlaki yargılama özellikleri işlenecektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Çocukluk anlayışına tarihsel bakış |
2 | Genetik ve kalıtımgenetik ve kromozom anomalileri ve davranış |
3 | Döllenmeden doğuma kadar gelişim |
4 | Gelişimi etkileyen kalıtsal ve çevresel faktörler: Bronfenbrener,Vygosky, Erikson |
5 | Bebeklerde algısal duyusal kapasite ve öğrenme |
6 | Farklı perspektiflerden dil kazanımının değerlendirilmesi |
7 | Bilişsel gelişim ( Piaget, Bilgi işlemleme yaklaşımı; Vygotsky)ve sosyal biliş |
8 | Psikososyal gelişim ( Erikson) ve bağlanma davranma davranışı( Bowlby) |
9 | Duygusal gelişim |
10 | Aile yapıları ve kişilik özelliklerine yansıması |
11 | Ahlak gelişiminin farklı açılardan değerlendirilmesi |
12 | Ahlak gelişiminin farklı açılardan değerlendirilmesi |
13 | Cinsiyet rolü gelişimi farklı perspektiflerden açıklanması |
14 | Cinsiyet rolü gelişimi farklı perspektiflerden açıklanması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Gander, M & Gardiner, H. ( 2008) Çocuk ve Ergen gelişimi çev. Ed. Bekir Onur 6. Baskı İmge Yay. Ankara |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |