Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01841218 | Oyun Terapisi | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Oyun terapisinin temel ilkeleri, yaşam sürecindeki yeri, işlevi ve çocuk ve ergenlerde değerlendirilmesi ile ilgili bilgiler.
Dersin Amacı
Oyun terapisiyle ilgili kuram, tekniklerin ve uygulamada karşılaşılacak sorunların tartışılması, uygulama ve gözlemlerin yapılması.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Oyun Terapisinin Kuramsal Temelleri Oyunun yaşam sürecindeki yeri ve işlevi. Çocukluk ve ergenlikte ruhsal gelişimsel süreç ve bu süreçte oyunun kullanımı |
| 2 | Oyunun değerlendirme ve tedavi amaçlı kullanımına genel giriş. Oyun odası, araç ve gereçler |
| 3 | Temel Ögeler: Çocuk, ana baba ve terapist. Oyun Terapi tarihçesi. |
| 4 | Farklı Oyun Terapi Yaklaşımları |
| 5 | Kısa oyun yaklaşımları ve teknikler. Davranışçı oyun terapileri |
| 7 | Yönlendirmesiz Oyun Terapisinin Temel İlkeleri ve Uygulamalar/ Süpervizyon |
| 8 | vize |
| 9 | Yönlendirmesiz Oyun Terapisinin Temel İlkeleri ve Uygulamalar/ Süpervizyon |
| 10 | Yönlendirmesiz Oyun Terapisinin Temel İlkeleri ve Uygulamalar/ Süpervizyon |
| 11 | Ana babanın oyunla sağaltımdaki yeri ve işlevi. Filial Terapi |
| 12 | Filial Terapi ve Uygulamalar/ Süpervizyon |
| 13 | Filial Terapi ve Uygulamalar/ Süpervizyon |
| 14 | final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Axline, V.M. (1990) Dibs in Search of Self: Personality Development in Play Therapy (New Edition), London:Penguin Books |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
