Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01840209 | Sosyal-Duygusal Gelişim Ve Desteklenmesi | 2 | Bahar | 4 | 3+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | anlatım, soru-cevap, örnek olay incelemesi |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Sosyal gelişim tanımı, önemi, etkileyen faktörler, çocukluk ve ergenlik döneminde sosyal gelişim özellikleri,sosyal duygusal gelişim kuramları, bağlanma, bağlanmaya kuramsal bakış, bağlanmayı etkileyen faktörler, sosyal duygusal gelişim ile ilgili problemler, sosyal duygusal gelişim ile ilgili yapılmış araştırmalar
Dersin Amacı
Bu derste sosyal-duygusal gelişiminin tanımı, önemi, yaşlara göre sosyal duygusal gelişim özellikleri, sosyal ve duygusal gelişimi etkileyen faktörler, sosyal duygusal gelişim kuramları, sosyal-duygusal gelişim ile ilgili problemler ve bu problemlerin çözümü için yapılabilecekler, çocuğun sosyal duygusal gelişimi ile ilgili yapılan araştırmalar konusunda bilgilendirmek amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Sosyal-duygusal gelişimin temel kavramları |
2 | Sosyal-duygusal gelişim ile ilgili teoriler |
3 | Sosyal-duygusal gelişimi etkileyen faktörler |
4 | Bebeklik ve erken çocukluk döneminde sosyal-duygusal gelişim |
5 | Orta çocukluk ve çocukluk döneminde sosyal-duygusal gelişim |
6 | Sosyal-duygusal gelişimde özel durumlar |
8 | vize |
9 | Sosyal-duygusal gelişim sürecinde uyum sorunları |
10 | Sosyal-duygusal gelişimin değerlendirilmesi |
11 | Sosyal-duygusal gelişimi desteklemek |
12 | Sosyal-duygusal gelişimi destekleyen yöntem ve yaklaşımlar |
13 | Sosyal-duygusal gelişimi destekleyen etkinlik örnekleri |
14 | final sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Bredekamp, ??S. (2015). Erken Çocukluk Eğitiminde Etkili Uygulamalar ( Çev. HZ İnan ve T. İnan). Ankara: Nobel yayıncılık. |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |