İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01840208 Gelişimsel Psikopatoloji 2 Bahar 4 3+0+0 3 3
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler anlatım, soru-cevap, örnek vaka incelemesi, beyin fırtınası
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Gelişimsel psikopatoloji, küçük çocuklar ve ergenlerin patolojisinin etiyolojisi ve gelişimsel yollarının incelenmesidir. Gelişimsel bir perspektiften bakıldığında, patoloji sadece bireye ait bir bozukluk olarak değil, daha çok birey ile bağlamı arasında bir uyum sorunu olarak algılanır. Çocukluk çağı psikolojik bozukluklarının incelenmesi, birçok araştırmacı ve psikologun benlik ve öteki, beden ve zihin arasındaki sınırları yeniden gözden geçirmesine yol açar. Psikopatoloji, gelişim süreci boyunca kişilerarası ilişkilere, eğitim durumlarına ve kurumsal tedaviye bağlı olarak değişir ve dönüşür. Bozuklukların nasıl oluştuğunu, geliştiğini ve bazen azaldığını anlamak için tüm bu yönler dikkate alınmalıdır.
Dersin Amacı
Bu ders, öğrencilerin, çocukluk ve ergenlik döneminde görülen psikopatolojik olguların gelişimsel olarak ele alınmasına dair yaklaşımları, metotları ve temel bulguları benimsemesini amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Giriş?
2 Tipik Gelişimden Psikopatolojiye Konular
3 Bebek Psikopatolojisi: Tipik Gelişim ve Psikopatolojinin Ortaya Çıkışı
4 Anksiyete
5 Depresyon
6 Otizm ve Zihinsel Engellilik
7 Otizm ve Zihinsel Engellilik
8 DEHB I
9 DEHB II
10 Özel Öğrenme Güçlüğü
11 Davranış Bozukluğu
12 Ergenlik I: İntihar/Kendi Kendine Yaralama/Madde Kullanımı
13 Ergenlik II: Yeme Bozuklukları/Travmaya Bağlı Bozukluklar
14 Değerlendirme?
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Sroufe, L.?A. (1990). Considering normal and abnormal?together?:?The essence of developmental psychopathology.?Development and Psychopathology,?2,?335-348.
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0