Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01840208 | Gelişimsel Psikopatoloji | 2 | Bahar | 4 | 3+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | anlatım, soru-cevap, örnek vaka incelemesi, beyin fırtınası |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Gelişimsel psikopatoloji, küçük çocuklar ve ergenlerin patolojisinin etiyolojisi ve gelişimsel yollarının incelenmesidir. Gelişimsel bir perspektiften bakıldığında, patoloji sadece bireye ait bir bozukluk olarak değil, daha çok birey ile bağlamı arasında bir uyum sorunu olarak algılanır. Çocukluk çağı psikolojik bozukluklarının incelenmesi, birçok araştırmacı ve psikologun benlik ve öteki, beden ve zihin arasındaki sınırları yeniden gözden geçirmesine yol açar. Psikopatoloji, gelişim süreci boyunca kişilerarası ilişkilere, eğitim durumlarına ve kurumsal tedaviye bağlı olarak değişir ve dönüşür. Bozuklukların nasıl oluştuğunu, geliştiğini ve bazen azaldığını anlamak için tüm bu yönler dikkate alınmalıdır.
Dersin Amacı
Bu ders, öğrencilerin, çocukluk ve ergenlik döneminde görülen psikopatolojik olguların gelişimsel olarak ele alınmasına dair yaklaşımları, metotları ve temel bulguları benimsemesini amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Giriş? |
| 2 | Tipik Gelişimden Psikopatolojiye Konular |
| 3 | Bebek Psikopatolojisi: Tipik Gelişim ve Psikopatolojinin Ortaya Çıkışı |
| 4 | Anksiyete |
| 5 | Depresyon |
| 6 | Otizm ve Zihinsel Engellilik |
| 7 | Otizm ve Zihinsel Engellilik |
| 8 | DEHB I |
| 9 | DEHB II |
| 10 | Özel Öğrenme Güçlüğü |
| 11 | Davranış Bozukluğu |
| 12 | Ergenlik I: İntihar/Kendi Kendine Yaralama/Madde Kullanımı |
| 13 | Ergenlik II: Yeme Bozuklukları/Travmaya Bağlı Bozukluklar |
| 14 | Değerlendirme? |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Sroufe, L.?A. (1990). Considering normal and abnormal?together?:?The essence of developmental psychopathology.?Development and Psychopathology,?2,?335-348. |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
