Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01840207 | Hasta Çocuklar Ve Desteklenmesi | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 2 | 2 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Hastanede yatan çocukları yaş gruplarına göre gelişim özellikleri, ilgi ve ihtiyaçları, ruhsal durumları, hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim, hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama, hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planı hazırlama ve uygulama, hastane okulları ile ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel arasındaki etkileşim konuları hakkında bilgi sağlanacaktır. Edinilen bilgileri uygulama imkânı sağlamak amacıyla öğrenciler bir hafta gözlem ve görüşme, üç hafta uygulama olmak üzere hastanelerin çocuk servislerinde oyun ve eğitim faaliyetlerini yürüteceklerdir.
Dersin Amacı
Derste; okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının çalışma alanlarından biri olan hastane ortamını tanıtmak, çocukların hastane ortamına alışma sürecini kolaylaştırarak oyun ve eğitim faaliyetlerini yürütebilecek yeterliliklere sahip olmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Hastane ve çocuk |
2 | Hastalıklara karşı çocukların yaş gruplarına göre verdikleri tepkiler |
3 | Kronik hastalıklar ve çocukların verdikleri tepkiler |
4 | Hastane personeliyle hasta çocuğun etkileşimi |
5 | Hasta çocuğun ebeveynleri, kardeşleri ve çevresiyle etkileşimi |
6 | Hastanede çocukların tedavisiyle, çocuğun gelişimi arasındaki ilişki. |
7 | Hastanede çocukların tedavisiyle, çocuğun gelişimi arasındaki ilişki. |
8 | Ara sınav |
9 | Hastanede yatan çocuklara yönelik, çocuk gelişimcilerin rol ve sorumlulukları |
10 | Hastanede yatan çocuklara yönelik, çocuk gelişimcilerin rol ve sorumlulukları |
11 | Hastanede yatan çocuklara yönelik yurt içinde ve yurt dışında yapılan projeler |
12 | Hastane okulları |
13 | Hastanelerde yatan ve ayakta tedavi gören çocuklara yönelik uygulama örnekleri |
14 | Hastanelerde yatan ve ayakta tedavi gören çocuklara yönelik uygulama örnekleri |
15 | Final sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Rudolf, M., Levene,, M. (2017). Pediatric and Child Health. Second Edition. Blackwell Publishing. |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |