Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01831214 | Çocuk Ve Müzik | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Ceren AYDIN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Ceren AYDIN | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Bu dersin amacı, çocukların müzik etkinliklerini uygulamalarını sağlamak, çocuğun fiziksel ve bilişsel gelişim özelliklerini göz önünde bulundurarak müzik etkinlikleri hazırlamak, müzik etkinliklerinde farklı öğretim hedefleri edinme ve beceri kazandırmaktır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, çocuklara müzik etkinliklerini uygulayabilmelerini, Müzik etkinliklerini çocuğun fiziksel ve bilişsel gelişim özelliklerini düşünerek hazırlayabilmeleri, Farklı öğretim hedef kazanım ve becerilerini müzik etkinliği içinde sunabilme becerilerini kazanacaklardır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Müziğin tanımı, önemi |
2 | Müzik ve gelişim |
3 | Müzik eğitiminde ortam düzenleme |
4 | Nefes açma çalışmaları |
5 | Şarkı öğretimi çalışmaları |
6 | Ses dinleme ayırt etme çalışmaları |
7 | Ses üretme çalışmaları |
8 | Ara Sınav |
9 | Ritim çalışmaları |
10 | Nota değerleri, tartım(ritim) kalıpları, ses aralıkları ölçü, tempo, nüans kavramları, ses değiştirici işaretler. |
11 | Yaratıcı hareket ve dans çalışmaları |
12 | Orff- schulwerk yaklaşımı ile müzik ve hareket eğitimi |
13 | Eğitim müziğinde kullanılan çalgıların tanıtımı ve bu çalgıların eğitimi |
14 | Eğitim müziğinde kullanılan çalgıların tanıtımı ve bu çalgıların eğitimi |
15 | Eğitim müziğinde kullanılan çalgıların tanıtımı ve bu çalgıların eğitimi |
16 | Genel Sınav |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Dinçer, İ. (2000). Çocuk Gelişimi ile İlgilenenler İçin Müzik El Kitabı. İstanbul: Ya-Pa Yayınları, |
Ömeroğlu, E., Ersoy, E., Şahin, F.T., Kandır, A., Turla, A. (2004). Müziğin Okul Öncesinde Eğitimde Kullanımı, Ankara: Kök Yayıncılık,2.Basım | |
Uşaklıgil, I., Özdemir, M., Özdemir, S., Öztürk, A., Acay, S., Tercanlı, C. (2006). Müzikli Çocuk Oyunları. İstanbul: Morpa yayıncılık |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |