Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01831213 | Duygusal Zeka Gelişimi | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Duygu kavramı, duygu fizyolojisi olumlu olumsuz duygu, duyguları dışa vurmanın ve ifade etmenin önemi. Duygu kontrolü, öfke kaygı mutsuzluk kavramları. Akılcı duygu davranış terapisi, akılcı olmayan düşünce biçimlerini anlamak ve bunlarla başa çıkmanın yolları, duyguları beden diliyle ifade etme becerisi geliştirme, duyguları ben diliyle ifade etme becerisi geliştirme. Kriz, kriz evreleri, kriz yönetimi. Çatışma, sorun çözme, zaman yönetimi teknikleri, özgüven geliştirme konuları işlenecektir.
Dersin Amacı
Duygular hakkında bilgi sahibi olmak. Duygu, düşünce ve davranış arasındaki ilişki hakkında bilgi sahibi olmak. Şimdi ve burada duyguların farkına varma ve duyguları ifade etme becerisi geliştirmek. Duyguları beden diliyle ifade etme becerisi geliştirmek. Duyguları ben diliyle ifade etme becerisi geliştirmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Duygu kavramı, duygu fizyolojisi |
2 | Olumlu-olumsuz duygu. |
3 | Duyguları dışa vurmanın ve ifade etmenin önemi. |
4 | Öfke, sevinç, mutsuzluk, korku kavramları. |
5 | Öfke kontrolü yöntemleri, Sorun çözme. |
6 | Akılcı olmayan düşünce biçimlerini anlamak ve bunlarla başa çıkmanın yolları. Akılcı Duygu Davranış Terapisi. |
7 | Duyguları beden diliyle ifade etme becerisi geliştirme. Duyguları ben diliyle ifade etme becerisi geliştirme. |
8 | Ara Sınav |
9 | Kriz, kriz evreleri, |
10 | Kriz yönetimi. |
11 | Çatışma kavramı. Çatışma çözüm yöntemleri. |
12 | Çatışma kavramı. Çatışma çözüm yöntemleri. |
13 | Zaman yönetimi teknikleri. |
14 | Özgüven geliştirme. |
15 | Genel tekrar |
16 | Genel Sınav |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Ben Değeri Tiryakiliği Duygusal Gerilimle Başedebilme (10.Basım). İstanbul: Sistem Yayıncılık. |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |