Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01831212 | İlkyardım | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Figen TÜRK DÜDÜKCÜ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Figen TÜRK DÜDÜKCÜ | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Bu derste ilk yardım ve afetler ile ilgili kavramlar, ilk yardımın önemi ve tarihçesi, Türkiye'de ilk yardım gerektiren durumlarda ilk yardım ile ilgili mevzuat, farklı ilk yardım süreçlerinde yaşamsal belirtilerin değerlendirilmesi, ilk yardım müdahaleleri, afet yönetiminin önemi ve tarihçesi, Türkiye'de afet yönetimi ile ilgili mevzuat, afet yönetimi gerektiren durumlar, risk ve tehlike analizlerine yer verilmiş ve afet yönetiminde müdahale konusu afet yönetimine yer verilmiştir.
Dersin Amacı
Çocuk sağlığının tanımı; ülkemizde ve dünyada çocuk sağlığının durumu; anne karnında çocuk gelişimi; hamilelikte geçirilebilecek hastalık ve kazaların çocuğun gelişimine etkileri; 0-8 yaş çocuklarının fiziksel gelişimi (diş, boy, kilo) ve takibi, 0-8 yaş çocuklarında görülen çocuk hastalıkları (ishal ve solunum yolu enfeksiyonları, bağışıklama ve döküntülü hastalıklar, parazitler enfeksiyonlar vb. ); aşılar; kadının yaşam dönemlerine göre sağlık sorunları; aile planlaması; kırık-çıkık, yanma, yaralanma, böcek sokması, zehirlenme, yabancı cisim yutma vb. durumlarda öğretmenin yapması gereken ilk yardım.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P15 | Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. | 4 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | İlk yardım ve afet ile ilgili kavramlar |
2 | İlk yardımın önemi ve tarihçesi |
3 | Türkiye'de ilk yardım ile ilgili mevzuat |
4 | İlk yardım gerektiren durumlar |
5 | Farklı ilk yardım süreçlerinde yaşam bulgularının değerlendirilmesi |
6 | İlk yardımda müdahale |
7 | İlk yardımda müdahale |
8 | VİZE |
9 | Kanamalarda ilk yardım |
10 | Boğulmalarda ilk yardım-Şokta ilk yardım-Uygulama: Şok tiplerine göre ilk yardım uygulamaları |
11 | Yaralanmalarda ilk yardım |
12 | Isı ile ilgili yaralanmalarında ilk yardım |
13 | Tıbbi acillerde ilk yardım |
14 | FİNAL |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü İlkyardım Ve Acil Sağlık Hizmetleri Daire Başkanlığı Temel İlkyardım Uygulamaları Eğitim Kitabı (2011). http://www.ilkyardim.org.tr/dokumanlar/Saglik-Bakanligi-Ilk-Yardim.pdf |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 88 | ||
Toplam Yük / 30 | 2,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |