Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01831211 | Çocuk Ve Sanat | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Emine Gülriz AKAROĞLU |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Doç. Dr. Emine Gülriz AKAROĞLU | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Sanat ile ilgili kavramlar, Sanatın unsurları, yaratıcı bireyin özellikleri, Erken çocukluk döneminde sanatın desteklenmesi, eğitimcinin rolü, Sanatı destekleyen bir ortam ve program hazırlama, Çocuklara yönelik farklı sanat alanları, Çocuk resimlerinin aşamaları ve özellikleri, Sanat eğitiminde dikkat edilmesi gereken noktalar, Çocukların yaş ve gelişim özelliklerine uygun sanat etkinlikleri ve materyaller öğrenilir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, sanata ilişkin temel kavramlar, sanat üzerinde etkili olan faktörler, farklı sanat alanlarının çocuklar üzerindeki etkileri, sanat eğitiminde dikkat edilmesi gereken noktalar ve sanat etkinlikleri hazırlama ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Yaratıcılık ile ilgili kavramlar |
2 | Yaratıcılığın unsurları, yaratıcı bireyin özellikleri |
3 | Erken çocukluk döneminde sanatın ve yaratıcılığın desteklenmesi, eğitimcinin rolü |
4 | Yaratıcılığı destekleyen bir ortam ve program hazırlama |
5 | Çocuklara yönelik farklı sanat alanları |
6 | Çocuk resimlerinin aşamaları ve özellikleri |
7 | Yaratıcılık- sanat ilişkisi |
8 | Ara Sınav |
9 | Yaratıcılık ve sanatın çocuk üzerinde etkileri |
10 | Sanat eğitiminde dikkat edilmesi gereken noktalar |
11 | Yaratıcılıkta aile ve sanatın önem |
12 | Yaratıcılıkta aile ve sanatın önem |
13 | Çocukların yaş ve gelişim özelliklerine uygun sanat etkinlikleri ve yaratıcı materyaller |
14 | Çocukların yaş ve gelişim özelliklerine uygun sanat etkinlik örnekleri hazırlama ve bu örnekleri tartışma |
15 | Çocukların yaş ve gelişim özelliklerine uygun sanat etkinlik örnekleri hazırlama ve bu örnekleri tartışma |
16 | Genel Sınav |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Artut, K. (2004). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık |
Çelebi, Ö. E. (2010). Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Geliştirilmesi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları. | |
Kalburan, N., C. (2011). Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Sanat. Ankara: Eğiten Kitap. |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |