Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01831209 | Çocuk Nörolojisi | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Sinir sisteminin embriyolojik gelişimi, yapısal ve işlevsel özellikleri, normal nörolojik gelişim ve değerlendirilmesi, gelişimsel tarama testleri ve psikometrik testlerin kullanım alanları. Mental retardasyon, serebral palsi, epilepsi, metabolik ve kalıtsal hastalıklar gibi ana gruplarda bulunan hastalıkların tanımı, ayırıcı tanısı, nedenleri, erken tanınması, korunma ve tedavi yaklaşımları.
Dersin Amacı
Sinir sistemi ve gelişimi, gelişim basamakları, gelişimsel ve nörolojik bozukluklar (motor ve mental gelişme geriliğine yaklaşım, statik ensefalopatiler, nörometabolik ve nörodejeneratif hastalıklar) ve tedavi yaklaşımları, çocuklarda ruh sağlığı sorunları, Türkiye?de kullanılan gelişimsel tarama testleri, psikometrik değerlendirme ve psikometrik testlerin kullanım alanlarına ilişkin yeterlilikler kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | ""Sinir sisteminin gelişimi ve yapısı"" |
| 2 | Sinir sisteminin işlevleri |
| 3 | ""Sinir sisteminin gelişim faktörleri"" |
| 4 | Sinir sisteminin gelişim faktörleri |
| 5 | ""Nörolojik bozukluklar ve özellikleri"" |
| 6 | ""Nörolojik bozukluklar ve özellikleri"" |
| 7 | ""Nörolojik bozuklukların tanı ve tedavi yaklaşımları"" |
| 8 | Nörolojik bozuklukların tanı ve tedavi yaklaşımları |
| 9 | Sinir sisteminin değerlendirilmesi |
| 10 | Nörolojik bozuklukların değerlendirilmesi |
| 11 | Çocuklarda sık görülen nörolojik bozukluklar |
| 12 | Çocuklarda sık görülen nörolojik bozukluklar |
| 13 | Nörolojik gelişimin tanımı ve önemi |
| 14 | Nörolojik hastalıklarda ekip çalışması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Anlar B, Serdaroğlu, A., Yakut, A. (2008). Gelişimsel Çocuk Nörolojisi Çocuk Sağlık ve Eğitim Alanında Çalışanlar İçin. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Hastanesi Basımevi. |
| Tanrıdağ, O. (2018). Çocuk Beyninin Gelişimi. İstanbul: Üsküdar Üniversitesi yayınları. | |
| Yaltkayai K. (2008). Nöroloji Ders Kitabı. İstanbul: Palme Yayıncılık. |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
