Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01831206 | Otizim Spektrum Bozukluğu | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Otizm Spektrum Bozukluğu; otizm spektrum bozukluğu olan bireyler için temel beceriler; otizm spektrum bozukluğunda temel becerilerin öğretimi; eşleme becerilerinin öğretimi, sınıflama becerilerinin öğretimi, temel taklit becerilerinin öğretimi, iki basamaklı taklit becerilerinin öğretimi, temel alıcı dil becerilerinin öğretimi, iki basamaklı alıcı dil becerilerinin öğretimi, ortak dikkat becerilerinin öğretimi, ifade edici dil becerilerinin öğretimi; temel becerilerin öğretiminde yöntem ve teknikler: ayrık denemelerle öğretim, temel tepki öğretimi, pekiştirme, ipucu sunma, hata düzeltme.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere Otizm Spektrum Bozukluğu olan çocuklarda; dikkat yöneltme başkalarının yönergelerini anlama, başkalarının davranışlarını taklit etme becerileri, nesneleri eşleme ve sınıflama becerileri, başkalarının dediklerini anlama/başkalarıyla iletişim kurma, oyun becerileri, seçim yapma ve tercih bildirme, ortak dikkat ve akranlarla etkileşim kurma becerilerinin öğretiminin nasıl gerçekleştirileceğini ve yürütüleceğini kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Giriş: Otizm spektrum bozukluğuna genel bakış, otizm spektrum bozukluğunun tarihçesi, özellikler, nedenler, kavramlar |
2 | OSB'li çocuklara yeni davranışların kazandırılmasında sistematik süreç; OSB'de temel beceriler ve öğretimi, pekiştirme, ipucu sunma, hata düzeltme |
3 | OSB'li çocuklara eşleme becerisinin öğretimi |
4 | OSB'li çocuklara sınıflama becerisinin öğretimi |
5 | OSB'li çocuklara temel taklit ve iki basamaklı taklit becerilerinin öğretimi |
6 | OSB'li çocuklara alıcı dil becerilerinin öğretimi: Temel alıcı dil ve iki basamaklı alıcı dil becerileri |
7 | Arasınav |
8 | OSB'li çocuklara ifade edici dil becerilerinin öğretimi (PECS ve Etkinlik Çizelgeleri) |
9 | OSB'li çocuklara ortak dikkat becerilerinin öğretimi |
10 | OSB'li çocuklara oyun becerilerinin öğretimi |
11 | OSB'li çocuklara oyun becerilerinin öğretimi |
12 | OSB'li çocuklara oyun becerilerinin öğretimi |
13 | OSB'li çocuklara oyun becerilerinin öğretimi |
14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Birkan, B. (Çeviri Editörü) (2020). Otizmli çocuklara konuşma becerilerinin öğretimi. Ankara: Eğiten Kitap |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |