Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01831205 | Anne Baba Eğitimi | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Tartışma, Beyin Fırtınası, İkili Ve Grup Çalışması. |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Aile eğitiminin tanımı, önemi, amacı, ilkeleri, aile eğitimi programlarının geliştirilmesi, aile eğitiminde kullanılan yöntem, teknik ve materyaller, dünyada ve Türkiyede uygulanmakta olan aile eğitim programları, aile katılımının tanımı, önemi ve amacı, aile katılımını etkileyen faktörler, aile katılım çalışmaları, farklı gelişen çocukların ailelerinin eğitimi bunun yanında aile katılım etkinlikleri ve aile eğitim programlarının planlanması konularına yönelik yeterlikler kazandırmaktır.
Dersin Amacı
Öğrencilere Aile ile ilgili temel kavramlar, ailenin fonksiyonları, ailede roller ve ilişkiler, farklı nitelikteki aileler ve özellikleri, aileye yönelik hizmetler ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Anne Baba Eğitiminin Önemi |
2 | Aile Eğitiminin Amaçları ve İlkeleri |
3 | Anne Baba Eğitiminin Hedefleri |
4 | Anne Baba Eğitiminin İlkeleri |
5 | Aile Nedir? Günümüz Türk Ailesi; Aile Çeşitleri ( Çekirdek aile, Geniş aile, Tek ebeveynli Aile) |
6 | Anne baba tutumları (demokratik tutum, Oteriteryan tutum, Serbest ilgisiz tutum, Aşırı hoşgörülü tutum, tutarsız tutum) |
7 | Okul aile işbirliğinin önemi eğitimde aile katılımının önemi |
8 | Ara sınav |
9 | Anne Babalarla Bireysel Çalışma |
10 | Anne Babaların Okul Öncesi Eğitim Programlarına Katılımı |
11 | Anne Babaların Okul Öncesi Eğitim Programlarına Katılımı |
12 | Anne Babaların Okul Öncesi Eğitim Programlarına Katılımı |
13 | Anne Babaların Okul Öncesi Eğitim Programlarına Katılımı |
14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Kuzgun, Y. ve Hamamcı, Z. (2007). Ana-Baba Eğitim Programları. Maya Akademi, Ankara. |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |