Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01831202 | Çocuk Ve Yaratıcılık | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Filiz ERBAY | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında; Yaratıcılık ile ilgili temel kavramlar, kuramlar, yaratıcı düşünce, yaratırıcı düşünce üretme süreçleri, yaratıcılığın boyutları, yaratıcılığın gelişimi, yaratıcılık üzerinde etkili olan etmenler, yaratıcılığın desteklenmesi, yaratıcılık ve sanat ilişkisi, meslek elemanlarının yaratıcılığın desteklenmesindeki rolleri, yaratıcılığı destekleyen etkinlikleri hazırlama konularına yer verilmiştir.
Dersin Amacı
Dersin temel amacı; erken çocukluk döneminde yaratıcılık ve çocuk ilişkisini, yaratıcılığı destekleyen uygulamaları ortaya koymak ve gelişimsel olarak uygun yaratıcı etkinlikleri oluşturmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Yaratıcılığın tanımı ve yaratıcılığın boyutları |
2 | Yaratıcılıkla ilgili teoriler, yaratıcılığın önemi |
3 | Yaratıcı kişi özellikleri |
4 | Çocukta yaratıcılığın gelişimi |
5 | Yaratıcılığı etkileyen etmenler (aile, öğretmen, okul vb.) |
6 | Yaratıcı düşünme yaklaşımları ve teknikleri |
7 | Ara Sınav |
8 | Okul öncesi eğitim programlarında yaratıcılık; Montessori, Reggio, High/scope, Waldorf, Bank Street |
9 | Türkiye'deki okul öncesi eğitim programında yaratıcılık |
10 | Yaratıcı sanat etkinlikleri planlama ve uygulama |
11 | Drama ve yaratıcı öykü etkinlikleri planlama ve uygulama |
12 | Yaratıcı bilim ve matematik etkinlikleri planlama ve uygulama |
13 | Yaratıcı oyun ve müzik etkinlikleri planlama ve uygulama |
14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | ARGUN, Y. (2004) OKulöncesi Dönemde Yaratıcılık ve Eğitimi. Anı Yayıncılık. Erken Çocuklukta Yaratıcılık Yeteneğini Tanıma ve Geliştirme. M.Ü. Anaokulu/Anasınıfı Öğretmen Elkitabı.Güven,Y. İstanbul: Ya-Pa Yayınları |
Fox, J.E.& Schirrmacher, R. (2012). Art & Creative Development for Young Children Isbell, R. T. & Raines, I. Creativity and the Arts with Young Children. |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |