Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01831201 | Kaynaştırma Eğitimi | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
1. Hafta Özel eğitimle ilgili temel kavramlar, özel eğitimin tarihçesi
Dersin Amacı
Öğrencilere, yetersizlik gösteren öğrenciler, bu öğrencilerin genel özellikleri, yetersizliğin nedenleri, değerlendirme ve tanılama süreçleri ve öğrencilere sunulacak hizmet ve eğitim hakkında bilgi kazandırmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Kaynaştırmanın tanımı, ilke ve amaçları Kaynaştırma ve bütünleştirme ile ilgili yasal düzenlemeler |
2 | Kaynaştırma ve bütünleştirme programlarının çocuklara, ailelere, öğretmenlere ve topluma yararları Kaynaştırma ve bütünleştirme programlarının çocuklara, ailelere, öğretmenlere ve topluma yararları |
3 | Kaynaştırma ve bütünleştirme uygulamalarına hazırlık çalışmaları |
4 | Kaynaştırma ve bütünleştirme programlarının çocukların gelişimleri üzerine etkileri |
5 | Kaynaştırma ve bütünleştirme programlarına katılım tipleri |
6 | Ara sınav |
7 | Kaynaştırma sınıfında eğitimsel organizasyon |
8 | Kaynaştırma sınıfında eğitimsel organizasyon |
9 | Normal ve engelli çocuklar arasındaki etkileşim |
10 | Kaynaştırma sınıflarında öğretmenin rolü ve sorumlulukları |
11 | Kaynaştırma sınıflarında öğretmenin rolü ve sorumlulukları |
12 | Kaynaştırmaya karşı tutumlar |
13 | Sunumlar |
14 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Cavkaytar, A. (Ed.) (2013). Özel eğitim. Ankara: Vize Yayıncılık. |
Diken, İ. H. (Ed.). (2008). Özel eğitime gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. Ankara: Pegem Akademi. | |
Vuran, S. (Ed.) (2013). Özel eğitim. Ankara: Vize Yayıncılık. |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |