Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01830204 | Fiziksel Ve Motor Gelişimi Ve Desteklenmesi | 2 | Güz | 3 | 3+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr.Arş.Gör. Ayber ACAR |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
1. Hafta Tanışma/ders hakkında bilgilendirme/projelerin belirlenmesi
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; çocukların fiziksel ve motor gelişim özelliklerini bilmek ve temel hareket becerilerini geliştirici oyun ve etkinlikleri belirlemek ve planlamak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Ders hakkında bilgilendirme/projelerin belirlenmesi |
| 2 | 0-8 yaş çocuğunun motor gelişimi özellikleri |
| 3 | Motor Gelişim Kuramsal model |
| 4 | Motor Gelişimi etkileyen faktörler |
| 5 | Refleksler ve ilkel Hareket becerileri |
| 6 | Refleksler ve Hareket Becerileri |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Temel Hareket Becerileri (Yer değiştirme beceriler) ve etkinlik planlama |
| 9 | Temel Hareket Becerileri (Yer değiştirme beceriler) ve etkinlik planlama |
| 10 | Temel Hareket Becerileri (Yer değiştirme beceriler) ve etkinlik planlama |
| 11 | Temel Hareket Becerileri (Nesne Kontrolü becerileri) ve etkinlik planlama |
| 12 | Temel Hareket Becerileri (Denge beceriler) ve etkinlik planlama |
| 13 | Özelleşmiş Hareket Becerileri |
| 14 | Motor gelişim değerlendirme araçları |
| 15 | Final sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Dilara SEVİMAY ÖZER, Abdurrahman AKTOP (2014) Motor Gelişimi Anlamak. Nobel akademik Yayıncılık. |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
