Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01830203 | Erken Çocukluk Eğitim Programları | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Emine Gülriz AKAROĞLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Türkiye`de ve dünyada uygulanmakta olan erken çocukluk eğitim programları, programların amacı, hedef kitlesi, içeriği, uygulama şekli, programın etkililiği ve programların etkililiği ile ilgili yapılan araştırmalar, okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimsel özellikleri, okul öncesi dönemde eğitimsel ve gelişimsel hedefler, okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, yıllık plan ve örnekleri, günlük plan ve örnekleri ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
Dersin Amacı
Bu derste, öğretmen adaylarının Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihçesi, MEB 0-3 yaş programı ve MEB 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, kazanımlar, göstergeler, ortam özellikleri, etkinlikler, kullanılacak formlar hakkında bilgi edinmeleri amaçlanmaktadır. Ayrıca eğitim programı planlama (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı), uygulama ve değerlendirme süreçleri konusunda bilgi sahibi olmaları, çocukların öğrenmelerini kolaylaştıracak yöntem ve materyal seçme becerisini kazanmaları da sağlanacaktır. Bununla birlikte ülkemizde ve dünyada kullanılan eğitim programlarını inceleyerek karşılaştırmalar yapmalarında rehberlik etmek de amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Türkiyede uygulanmakta olan okul öncesi eğitim programı ve okulöncesi eğitim programının temel özellikleri |
| 2 | Okul öncesi programda gelişim özellikleri, kazanımlar ve göstergeleri |
| 3 | Okul öncesi eğitim ortamı-öğrenme merkezleri ve program içinde yer alabilecek etkinlikler |
| 4 | Uygulamada dikkat edilecek noktalar |
| 5 | Dünyada uygulanmakta olan farklı erken çocukluk eğitim programları programın içeriği, hedef kitlesi, uygulama şekli, eğitim ortamı, programın etkililiği ile ilgili araştırma örnekleri |
| 6 | Dünyada uygulanmakta olan farklı erken çocukluk eğitim programları programın içeriği, hedef kitlesi, uygulama şekli, eğitim ortamı, programın etkililiği ile ilgili araştırma örnekleri |
| 7 | Dünyada uygulanmakta olan farklı erken çocukluk eğitim programları programın içeriği, hedef kitlesi, uygulama şekli, eğitim ortamı, programın etkililiği ile ilgili araştırma örnekler |
| 8 | VİZE |
| 9 | Dünyada uygulanmakta olan farklı erken çocukluk eğitim programları programın içeriği, hedef kitlesi, uygulama şekli, eğitim ortamı, programın etkililiği ile ilgili araştırma örnekleri |
| 10 | Dünyada uygulanmakta olan farklı erken çocukluk eğitim programları programın içeriği, hedef kitlesi, uygulama şekli, eğitim ortamı, programın etkililiği ile ilgili araştırma örnekleri |
| 11 | Dünyada uygulanmakta olan farklı erken çocukluk eğitim programları programın içeriği, hedef kitlesi, uygulama şekli, eğitim ortamı, programın etkililiği ile ilgili araştırma örnekleri |
| 12 | Dünyada uygulanmakta olan farklı erken çocukluk eğitim programları programın içeriği, hedef kitlesi, uygulama şekli, eğitim ortamı, programın etkililiği ile ilgili araştırma örnekleri |
| 13 | Dünyada uygulanmakta olan farklı erken çocukluk eğitim programları programın içeriği, hedef kitlesi, uygulama şekli, eğitim ortamı, programın etkililiği ile ilgili araştırma örnekleri |
| 14 | FİNAL |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Arıkan, A., & Kimzan, İ. (2016). Okul Öncesi Eğitimde Proje Yaklaşımı: Ağaç Bilimcilerin Araştırmaları Projesi. |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
