İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01830202 Davranışsal Sorunlar Ve Yönetimi 2 Güz 3 3+0+0 2 2
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr.Arş.Gör. Ayber ACAR
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr.Arş.Gör. Ayber ACAR B-234 [email protected] 7664 Pazartesi
10:00
Dersin İçeriği
Bu ders davranış yönetimi ile ilgili kavramların tanımını, sınıf içerisinde görülen davranış problemlerini, davranış yönetimine yönelik farklı kuramsal yaklaşımları ve davranış değiştirme sürecini içermektedir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin çocuklarda davranış yönetimi konusunda bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamaktır. Ayrıca, öğrencilerin davranış yönetme tekniklerini öğrenmelerini ve uygulayabilir hale gelmelerini sağlamaktır. Öğretmen adaylarını, davranış ve uyum problemi gösteren çocukları anlamaları ve sınıf içinde bu tür davranışlarla başa çıkabilmeleri için hazırlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Davranışın tanımı ve birey-toplum açısından önemi
2 Davranış ve davranış sorunlarına ilişkin temel kavramlar
3 Davranış sorunlarının sınıflandırılması
4 Davranış sorunlarının nedenleri
5 Davranış bozuklukları
6 Alışkanlık bozuklukları
7 Duygusal bozukluklar
8 vize
9 Davranış yönetimi
11 Davranışın tanımlanması ve değerlendirilmesi
12 Davranış sorunlarına müdahale
13 Vaka örnekleri (nedenleri, değerlendirme, müdahale)
14 final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Kauffman, J.M. and Landrum, T.J. (2013). Duygusal ve davranışsal bozukluğu olan Çocukların ve gençlerin Özellikleri ( Olgular ilaveli). ( Çev. S. Kaner). Ankara: Nobel Yay.
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0