Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01820108 | Yaratıcı Drama | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Emine Gülriz AKAROĞLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Drama etkinliklerini planlayabilme, hareket çalışmalarını uygulayabilme, doğaçlama etkinliğini uygulayabilme, hikâyelerden oyunlar oluşturma etkinliğini uygulayabilme gibi konular işlenecektir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı yaratıcı drama etkinliklerini uygulayabilmektir
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Okul Öncesi eğitimde Drama |
| 2 | Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Eğitimcinin Rolü |
| 3 | Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Eğitim Ortamı |
| 4 | Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Eğitim Ortamı |
| 5 | Hareket Çalışmaları |
| 6 | Hareket Çalışmalarını Uygulama |
| 7 | Pantomim Etkinliği |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Rol Oynama Etkinliği |
| 10 | Rol Oynama Etkinliğini Uygulama |
| 11 | Doğaçlama Etkinliği |
| 12 | Doğaçlama Etkinliğini Uygulama |
| 13 | Hikâyelerden Oyunlar Oluşturma Etkinliği |
| 14 | Hikâyelerden Oyunlar Oluşturma Etkinliğini Uygulama |
| 15 | Rol Oynama Etkinliği |
| 16 | Genel Sınav |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Aral N, Baran G, (2000). Eğitimde Drama. Yapa. İstanbul |
| Önder, A. (2007). Okulöncesi Çocuklar İçin Eğitici Drama Uygulamaları | |
| Üstündağ, T. (2000) Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü, Ankara: Pegem Yayınları |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
