Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01820107 | Temel Bilgi Teknolojileri | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Koor. UZEM Koordinatörlüğü |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Semih YUMUŞAK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bilgisayarın tanımı ve önemi, Bilgisayarın kullanım alanları, Bilgisayar kullanımında dikkat edilecek noktalar, Bilgisayarın çocuklar üzerinde olumlu etkileri, Bilgisayarın çocuklar üzerinde olumsuz etkileri, Çocuklara yönelik bilgisayar programları ve özellikleri, Çocuklara yönelik bilgisayar program örneklerinin incelenmesi, Engelli çocuklara yönelik bilgisayar program örneklerinin uygulanması, Engelli çocuklara yönelik bilgisayar program örneklerinin incelenmesi ve hazırlanması öğrenilir.
Dersin Amacı
Bilgisayarın tanımı ve önemi, Bilgisayarın çocuğun yaşamındaki yeri ve önemi, Çocuklara yönelik bilgisayar programları, Bilgisayarın kullanım alanları, Bilgisayar kullanımında dikkat edilecek noktalar, Engelli çocuklarda bilgisayar kullanımı, Bilgisayarın tanıtılması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Bilgisayarın tanımı ve önemi |
| 2 | Bilgisayarın kullanım alanları |
| 3 | Bilgisayar kullanımında dikkat edilecek noktalar |
| 4 | Bilgisayarın çocuklar üzerinde olumlu etkileri |
| 5 | Bilgisayarın çocuklar üzerinde olumsuz etkileri |
| 6 | Çocuklara yönelik bilgisayar programları ve özellikleri |
| 7 | Çocuklara yönelik bilgisayar program örneklerinin incelenmesi |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Çocuklara yönelik bilgisayar program örneklerinin uygulanması |
| 10 | Çocuklara yönelik bilgisayar program örneklerinin uygulanması |
| 11 | Çocuklara yönelik bilgisayar program örneklerinin hazırlanması |
| 12 | Engelli çocuklarda bilgisayar kullanımı |
| 13 | Engelli çocuklara yönelik bilgisayar program örneklerinin incelenmesi ve hazırlanması |
| 14 | Engelli çocuklara yönelik bilgisayar program örneklerinin uygulanması |
| 15 | Engelli çocuklara yönelik bilgisayar program örneklerinin uygulanması |
| 16 | Genel Sınav |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Arı, M. ve Bayhan, P. (1999). Okulöncesi Dönemde Bilgisayar Destekli Eğitim. İstanbul: Epsilon Yayınevi |
| Ayhan, A. ve Aral, N. (2009). Erken Çocukluk Döneminde Bilgisayar. | |
| Fazlıoğlu,Y. (1998) Çocukluk Gelişimi ve Eğitimi. İstanbul: Kriter Yayınları, 419-435. | |
| Odabaşı, H. F. (2002). İnternet ve Çocuk. İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
