Beslenme ve Diyetetik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99501006 | Güncel Diyetler ve Temel Beslenme Yaklaşımları | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. İrem ALAÇIK DEVELİOĞLU |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. İrem ALAÇIK DEVELİOĞLU | B-Z29 | [email protected] | 7967 |
Dersin İçeriği
Bireylerin enerji gereksinimleri ve besin tercihleri kapsamında uygulanılan farklı diyetlerin beslenme ve sağlık sürecine etkileri
Dersin Amacı
Farklı diyet ve beslenme yaklaşımlarının insanların sağlık durumları üzerine etkisinin değerlendirilmesi.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P12 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | P.12.4 | 1 |
Ö2 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | P.12.5 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Beslenme ve sağlık ilişkisinin değerlendirilmesi |
2 | Bireylere özgü enerji gereksinimlerinin değerlendirilmesi |
3 | Bireylere özgü makro besin gereksinimlerinin değerlendirilmesi |
4 | Bireylere özgü makro besin gereksinimlerinin değerlendirilmesi |
5 | Bireylere özgü mikro besin gereksinimlerinin değerlendirilmesi |
6 | Yeme bozuklukları |
7 | Akdeniz diyeti ve sirkadiyen beslenme |
8 | Vize sınavı |
9 | Alkali diyet |
10 | Vegan-vejetaryen diyetler |
11 | Yüksek proteinli diyetler - ketojenik beslenme |
12 | Aralıklı oruç |
13 | Eliminasyon diyetleri |
14 | Final sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Ahmet Aydın, Taş Devri diyeti, Hayy Kitap |
Ayşe Baysal, Beslenme, Hatipoğlu Yayınevi | |
Ayşegül Çoruhlu, Sirkadiyen Beslenme, Doğan Kitap |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 7 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 153 | ||
Toplam Yük / 30 | 5,10 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P12 |
---|---|---|
Ö1 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | 4 |
Ö2 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | 4 |