Beslenme ve Diyetetik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99500005 | İlkyardım | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Başak AĞCA |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Dersin İçeriği İlk yardım, acil tedavi, ilk yardımcı nedir, ilk yardımın temel uygulamaları nelerdir?. ilk yardımcının özellikleri, olay yeri ve hastanın değerlendirilmesi. temel yaşam desteği ve hayat kurtarma zinciri. ilk yardımın abc si. yapay solunum ve dış kalp masajı. kanama ve kanamalarda ilk yardım uygulamaları. şok ve şokta ilk yardım uygulamaları. yara ve yaralanmalarda ilk yardım uygulamaları. yanık ve yanıklarda ilk yardım uygulamaları, kırıklarda ilk yardım uygulamaları. kafatası ve omurga yaralanmalarında ilk yardım uygulamaları, zehirlenmelerde ilk yardım uygulamaları, boğulmalarda ilk yardım uygulamaları
Dersin Amacı
Doğal afetler, kazalar ve ani hastalıklar gibi hayatı tehdit eden olağan dışı olaylarda, hayat kaybını ve sakatlıkları önlemek ve bu kazalardan kişilerin en az zararla kurtulabilmelerini sağlamak için; hayat kurtarıcı girişimleri sakin, düzenli ve hemen uygulamaya geçebilme bilgi ve becerisini kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Temel sağlık alanı ve ilgili meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kendi alanlarında kullanabilme becerisi | 4 |
| P2 | Alanlarındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçme ve uygulama becerisi | 3 |
| P3 | Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisi | 3 |
| P4 | Bireysel olarak ve ekiplerde etkin biçimde çalışabilme becerisi | 1 |
| P5 | Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders almış olması | 1 |
| P6 | Alan uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 1 |
| P7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir yabancı dil bilgisi | 1 |
| P8 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 4 |
| P9 | Disipline özgü konularda deney/alan çalışması tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisi | 1 |
| P10 | Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkında olma | 1 |
| P11 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | 1 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Besin ve beslenme kavramlarını açıklayabilme. | P.1.1 | 1 |
| Ö2 | Besin bileşenlerinin olası sağlık etkilerini açıklayabilme | P.1.2 | 1 |
| Ö3 | Farklı gruplara beslenme eğitimi uygulayabilme | P.1.3 | 1 |
| Ö4 | Ulusal ya da uluslararası besin yetersizliği sonucu görülecek problemleri analiz edebilme | P.1.4 | 1 |
| Ö5 | Toplum beslenmesinin önemini bilme ve sahada pratiğe dönüştürebilme | P.1.5 | 1 |
| Ö6 | Diyetisyenlik mesleğinin çalışma alanlarını edindiği bilgiler dahilinde değerlendirebilme | P.1.6 | 1 |
| Ö7 | Beslenmenin önemi ve beslenme sorunlarının nedenlerini açıklayabilme | P.2.1 | 1 |
| Ö8 | Gıdalardaki olası riskleri listeleyebilme | P.2.2 | 1 |
| Ö9 | Farklı gruplara detaylı beslenme eğitimi planlayabilme ve uygulayabilme | P.2.3 | 1 |
| Ö10 | Toplumun beslenme durumu ve beslenme alışkanlıklarının saptanmasını ve gruplara bağlı farklılıkları analiz edebilme | P.2.4 | 1 |
| Ö11 | Farklı gruplara verilebilecek beslenme eğitiminin daha etkili olması için gerekli faktörleri açıklayabilme ve diğer birimlerle eğitimin daha etkili geçmesi için koordinasyon içinde olabilme | P.2.5 | 1 |
| Ö12 | Farklı grupların beslenme gereksinimlerini ayırt edebilme | P.2.6 | 1 |
| Ö13 | Beslenme yetersizliği sorunlarını örneklendirebilme | P.3.1 | 1 |
| Ö14 | Beslenme durumunun saptanmasında kullanılan biyokimyasal yöntemlere ve onları etkileyecek faktörlere örnek verebilme | P.3.2 | 1 |
| Ö15 | Beslenme eğitiminin bireylerin yaşamının sürdürülmesi ve hastalıkların önlenmesindeki rolüne örnek verebilme | P.3.3 | 1 |
| Ö16 | Bireylerin beslenme durumunu saptarken kullanılan antropometrik ölçüm aletlerini kullanabilmek | P.3.4 | 1 |
| Ö17 | Besin öğesi alımındaki yetersizlik ve dengesizlik sonucunda oluşabilecek klinik belirtileri analiz edebilme | P.3.5 | 1 |
| Ö18 | Farklı yaş grubundaki bireylerin besin gereksinimlerini bilme ve beslenme programlarını oluşturabilme | P.3.6 | 1 |
| Ö19 | Farklı yaş grubu ve farklı hastalıklara sahip bireylerin; enerji, makro ve mikro besin ögesi gereksinimlerini karşılaştırabilme | P.3.7 | 1 |
| Ö20 | Diyetisyenin farklı alanlarda yetki ve görev tanımlarını açıklayabilme | P.4.1 | 1 |
| Ö21 | Halk sağlığı alanında çalışan sağlık profesyonelleri ile birlikte çalışabilme beceri ve yeteneği ile ekip çalışması becerisi kazanabilme | P.4.2 | 1 |
| Ö22 | Farklı sağlık çalışanları ve diğer meslek gruplarıyla entegre şekilde hareket edebilme | P.4.3 | 1 |
| Ö23 | Saha çalışması sırasında ortaya çıkan sorunları analiz edebilme | P.4.4 | 1 |
| Ö24 | Farklı gruplara verilebilecek beslenme eğitiminin daha etkili olması için gerekli faktörleri analiz edebilme ve diğer birimlerle koordinasyon içinde olabilme | P.4.5 | 1 |
| Ö25 | Saha çalışması sürecince yapılan uygulamaların etkinliğini değerlendirme | P.4.6 | 1 |
| Ö26 | Alan dışı derslere dair terminolojiyi bilme | P.5.1 | 1 |
| Ö27 | Alan dışı bilgileri özümseme | P.5.2 | 1 |
| Ö28 | Güncel literatür taraması yapabilme | P.5.3 | 1 |
| Ö29 | Edinilen bilgilerin gruplandırılabilmesi | P.5.4 | 1 |
| Ö30 | Alan dışı derslerde edinilen bilgileri birlikte kullanabilme | P.5.5 | 1 |
| Ö31 | Alan dışı derslerde edinilen bilgileri özetleme | P.5.6 | 1 |
| Ö32 | Alan derslerinin uygulamalarında kullanılacak bilişim teknolojisini tanır | P.6.1 | 1 |
| Ö33 | Kullanılacak yöntem veya teknolojilerin alternatif kullanım alanlarını özümseme | P.6.2 | 1 |
| Ö34 | Bilişim teknolojileri kullanılarak eğitim veya beslenme programları oluşturabilmek | P.6.3 | 1 |
| Ö35 | Araştırma sonuçlarını bilişim teknolojilerini kullanarak ilişkilendirme | P.6.4 | 1 |
| Ö36 | İhtiyaçları doğrultusunda bilişim teknolojilerini kullanarak materyal geliştirme | P.6.5 | 1 |
| Ö37 | Araştırma sonuçlarını özetleyip sonuç çıkarma | P.6.6 | 1 |
| Ö38 | Mesleki kavramlara/terminolojiye yabancı dilde hakim olabilme | P.7.1 | 1 |
| Ö39 | Yabancı dildeki ders materyallerini Türkçe'ye çevirebilme | P.7.2 | 1 |
| Ö40 | Bilgiyi sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | P.7.3 | 1 |
| Ö41 | Farklı besin/besin gruplarının hastalıklarla sözlü veya yazılı olarak ilişkilendirme | P.7.4 | 1 |
| Ö42 | Edinilen terminolojik bilgileri bilip, yabancı literatürle karşılaştırabilme | P.7.5 | 1 |
| Ö43 | Yabancı dilde taranan kaynaklardaki bilgileri özetleme | P.7.6 | 1 |
| Ö44 | Alanındaki güncel bilgiye hangi kaynak ve yöntemlerle erişeceğini bilme | P.8.1 | 1 |
| Ö45 | Güncel bilgileri yeni teknolojik gelişmeler ışığında özümseme | P.8.2 | 1 |
| Ö46 | Alanında güncel literatür taraması yapabilme | P.8.3 | 1 |
| Ö47 | Verilerin güncel teknolojik uygulamalar aracılığıyla analiz edilmesi | P.8.4 | 1 |
| Ö48 | Araştırma sonuçlarının yorumlanması ve güncel literatürle karşılaştırılması | P.8.5 | 1 |
| Ö49 | Edinilen bilgilerin sahadaki etkinliğinin değerlendirilmesi | P.8.6 | 1 |
| Ö50 | Literatürdeki eksiklikleri bilir | P.9.1 | 1 |
| Ö51 | Araştırma planlamanın ilkelerini özümser | P.9.2 | 1 |
| Ö52 | Disipline özgü bir konuda araştırma planlar ve veri toplar | P.9.3 | 1 |
| Ö53 | Araştırma sonuçları ile literatürdeki benzerlik ve farklılıkları ortaya koyabilme | P.9.4 | 1 |
| Ö54 | Araştırma çıktıları ile literatür verilerini birleştirme | P.9.5 | 1 |
| Ö55 | Araştırma sonuçlarını yorumlayıp, raporlayabilme | P.9.6 | 1 |
| Ö56 | Besin ögesi eksiklikleri ile ilişkili olası sağlık problemlerini bilme | P.10.1 | 1 |
| Ö57 | Beslenme yetersizliği sorunlarını örneklendirebilme | P.10.2 | 1 |
| Ö58 | Ülkemizde gıda kontrolü ile ilgili çıkarılmış olan yönetmeliklerin ve besin tebliğlerini kullanabilme | P.10.3 | 1 |
| Ö59 | Gıda güvenliği ile ilgili yasal otoriterin farkında olma | P.10.4 | 1 |
| Ö60 | Türk gıda mevzuatının içeriği hakkında bilgi sahibi olma, mevzuatı tarayabilme | P.10.5 | 1 |
| Ö61 | Gıda katkı maddelerinin özelliklerini, besinlerde kullanımını ve yasal düzenlemeleri değerlendirebilme | P.10.6 | 1 |
| Ö62 | Beslenme ve diyetetik bilim dalının insan sağlığı üzerindeki etkilerini açıklayabilme | P.11.1 | 1 |
| Ö63 | Meslek tanımı ve mesleğin çalışma alanları/ünvanları hakkında örnek verebilme | P.11.2 | 1 |
| Ö64 | Mutfak çalışanlarıyla ilişkide etik değerler ve sorumluluk bilinci kapsamında hareket etme | P.11.3 | 1 |
| Ö65 | Yürüttüğü beslenme eğitimi ve programları ile insan sağlığını iyileştirme sorumluluğunun farkında olması | P.11.4 | 1 |
| Ö66 | Meslek etiği ile ilgili temel bilgileri özümseyebilme ve mesleğin gerektirdiği sorumluluk ve faaliyetleri uygulayabilme | P.11.5 | 1 |
| Ö67 | Alanla ilgili ulusal ve küresel düzeyde işleyişi olan otoritelerin görev, yetki ve sorumluluklarını değerlendirebilme | P.11.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Genel İlkyardım Bilgileri |
| 2 | Hasta Yaralı ve Olay Yerinin Değerlendirilmesi |
| 3 | Temel Yaşam Desteği |
| 4 | Kanamalarda İlkyardım |
| 5 | Yaralanmalarda İlkyardım |
| 6 | Yanık, Donma ve Sıcak Çarpmasında İlkyardım |
| 7 | Kırık, Çıkık ve Burkulmalarda İlkyardım |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Bilinç Bozukluklarında İlkyardım |
| 10 | Zehirlenmelerde İlkyardım |
| 11 | Hayvan Isırmalarında İlkyardım |
| 12 | Göz, Kulak ve Buruna Yabancı Cisim kaçması ve İlkyardım |
| 13 | Boğulmalarda İlkyardım |
| 14 | Hasta ve Yaralı Taşıma Teknikleri |
| 15 | İlkyardımda Yasal Boyut |
| 16 | Dönem Sonu Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | 1 Somyürek, H. , İ. , Tabak, R. ,S. (2008). Temel İlk Yardım ve Acil Bakım. Ankara: Palme YAyınları. 2 Prof. Dr. Süzen, B. ve İnan, H. (2004). İlk yardım. Ankara: Birol Basın Yayın Dağıtım ve Ticaret LTD.ŞTİ. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 1 | 2 | 2 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 88 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2,93 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 | P5 | P6 | P7 | P8 | P9 | P10 | P11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Besin ve beslenme kavramlarını açıklayabilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ö2 | Besin bileşenlerinin olası sağlık etkilerini açıklayabilme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ö3 | Farklı gruplara beslenme eğitimi uygulayabilme | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ö4 | Ulusal ya da uluslararası besin yetersizliği sonucu görülecek problemleri analiz edebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö5 | Toplum beslenmesinin önemini bilme ve sahada pratiğe dönüştürebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö6 | Diyetisyenlik mesleğinin çalışma alanlarını edindiği bilgiler dahilinde değerlendirebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö7 | Beslenmenin önemi ve beslenme sorunlarının nedenlerini açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö8 | Gıdalardaki olası riskleri listeleyebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö9 | Farklı gruplara detaylı beslenme eğitimi planlayabilme ve uygulayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö10 | Toplumun beslenme durumu ve beslenme alışkanlıklarının saptanmasını ve gruplara bağlı farklılıkları analiz edebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö11 | Farklı gruplara verilebilecek beslenme eğitiminin daha etkili olması için gerekli faktörleri açıklayabilme ve diğer birimlerle eğitimin daha etkili geçmesi için koordinasyon içinde olabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö12 | Farklı grupların beslenme gereksinimlerini ayırt edebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö13 | Beslenme yetersizliği sorunlarını örneklendirebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö14 | Beslenme durumunun saptanmasında kullanılan biyokimyasal yöntemlere ve onları etkileyecek faktörlere örnek verebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö15 | Beslenme eğitiminin bireylerin yaşamının sürdürülmesi ve hastalıkların önlenmesindeki rolüne örnek verebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö16 | Bireylerin beslenme durumunu saptarken kullanılan antropometrik ölçüm aletlerini kullanabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö17 | Besin öğesi alımındaki yetersizlik ve dengesizlik sonucunda oluşabilecek klinik belirtileri analiz edebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö18 | Farklı yaş grubundaki bireylerin besin gereksinimlerini bilme ve beslenme programlarını oluşturabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö19 | Farklı yaş grubu ve farklı hastalıklara sahip bireylerin; enerji, makro ve mikro besin ögesi gereksinimlerini karşılaştırabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö20 | Diyetisyenin farklı alanlarda yetki ve görev tanımlarını açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö21 | Halk sağlığı alanında çalışan sağlık profesyonelleri ile birlikte çalışabilme beceri ve yeteneği ile ekip çalışması becerisi kazanabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö22 | Farklı sağlık çalışanları ve diğer meslek gruplarıyla entegre şekilde hareket edebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö23 | Saha çalışması sırasında ortaya çıkan sorunları analiz edebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö24 | Farklı gruplara verilebilecek beslenme eğitiminin daha etkili olması için gerekli faktörleri analiz edebilme ve diğer birimlerle koordinasyon içinde olabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö25 | Saha çalışması sürecince yapılan uygulamaların etkinliğini değerlendirme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö26 | Alan dışı derslere dair terminolojiyi bilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö27 | Alan dışı bilgileri özümseme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö28 | Güncel literatür taraması yapabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö29 | Edinilen bilgilerin gruplandırılabilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö30 | Alan dışı derslerde edinilen bilgileri birlikte kullanabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö31 | Alan dışı derslerde edinilen bilgileri özetleme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö32 | Alan derslerinin uygulamalarında kullanılacak bilişim teknolojisini tanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö33 | Kullanılacak yöntem veya teknolojilerin alternatif kullanım alanlarını özümseme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö34 | Bilişim teknolojileri kullanılarak eğitim veya beslenme programları oluşturabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö35 | Araştırma sonuçlarını bilişim teknolojilerini kullanarak ilişkilendirme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö36 | İhtiyaçları doğrultusunda bilişim teknolojilerini kullanarak materyal geliştirme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö37 | Araştırma sonuçlarını özetleyip sonuç çıkarma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö38 | Mesleki kavramlara/terminolojiye yabancı dilde hakim olabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö39 | Yabancı dildeki ders materyallerini Türkçe'ye çevirebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö40 | Bilgiyi sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö41 | Farklı besin/besin gruplarının hastalıklarla sözlü veya yazılı olarak ilişkilendirme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö42 | Edinilen terminolojik bilgileri bilip, yabancı literatürle karşılaştırabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö43 | Yabancı dilde taranan kaynaklardaki bilgileri özetleme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö44 | Alanındaki güncel bilgiye hangi kaynak ve yöntemlerle erişeceğini bilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö45 | Güncel bilgileri yeni teknolojik gelişmeler ışığında özümseme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö46 | Alanında güncel literatür taraması yapabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö47 | Verilerin güncel teknolojik uygulamalar aracılığıyla analiz edilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö48 | Araştırma sonuçlarının yorumlanması ve güncel literatürle karşılaştırılması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö49 | Edinilen bilgilerin sahadaki etkinliğinin değerlendirilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö50 | Literatürdeki eksiklikleri bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö51 | Araştırma planlamanın ilkelerini özümser | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö52 | Disipline özgü bir konuda araştırma planlar ve veri toplar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö53 | Araştırma sonuçları ile literatürdeki benzerlik ve farklılıkları ortaya koyabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö54 | Araştırma çıktıları ile literatür verilerini birleştirme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö55 | Araştırma sonuçlarını yorumlayıp, raporlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö56 | Besin ögesi eksiklikleri ile ilişkili olası sağlık problemlerini bilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö57 | Beslenme yetersizliği sorunlarını örneklendirebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö58 | Ülkemizde gıda kontrolü ile ilgili çıkarılmış olan yönetmeliklerin ve besin tebliğlerini kullanabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö59 | Gıda güvenliği ile ilgili yasal otoriterin farkında olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö60 | Türk gıda mevzuatının içeriği hakkında bilgi sahibi olma, mevzuatı tarayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö61 | Gıda katkı maddelerinin özelliklerini, besinlerde kullanımını ve yasal düzenlemeleri değerlendirebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö62 | Beslenme ve diyetetik bilim dalının insan sağlığı üzerindeki etkilerini açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö63 | Meslek tanımı ve mesleğin çalışma alanları/ünvanları hakkında örnek verebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö64 | Mutfak çalışanlarıyla ilişkide etik değerler ve sorumluluk bilinci kapsamında hareket etme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö65 | Yürüttüğü beslenme eğitimi ve programları ile insan sağlığını iyileştirme sorumluluğunun farkında olması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö66 | Meslek etiği ile ilgili temel bilgileri özümseyebilme ve mesleğin gerektirdiği sorumluluk ve faaliyetleri uygulayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö67 | Alanla ilgili ulusal ve küresel düzeyde işleyişi olan otoritelerin görev, yetki ve sorumluluklarını değerlendirebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
