Beslenme ve Diyetetik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02180029 | Klinik Beslenme Çocuk Uygulaması II | 4 | Bahar | 8 | 0+7+0 | 8 | 8 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Öğrencilerin mesleki tecrübe kazanabilmesi için sahadaki sorumlu amirlerinin kontrolünde, farklı kurumlarda uygulama gerçekleştirmesi. |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Yetişkin Hastalıklarında Tıbbi Beslenme I (02150015), Anne ve Çocuk Beslenmesi (02150017), Yetişkin Hastalıklarında Tıbbi Beslenme II (02160019) ve Çocuk Hastalıklarında Beslenme (02160022) derslerini almış olmak. |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Nurhan ÜNÜSAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Nurhan ÜNÜSAN | B-Z30 | [email protected] | 7415 |
Dersin İçeriği
Çeşitli ilaç ve ilaç grupları ile besin ve besin ögeleri arasındaki etkileşimler; İlaç tedavisinin beslenme durumuna etkisi; ilaçlar ile karbonhidrat, protein, lipit, vitamin ve mineraller arasındaki etkileşimler. Bebeklik, çocukluk çağı besin ilaç etkileşimleri, gebelik ve emziklilik döneminde besin ilaç etkileşimleri, yaşlılarda besin ilaç etkileşimleri
Dersin Amacı
Klinikte kullanılan ilaç grupları ile besin, besin ögesi etkileşimlerini öğretmek ve tıbbi medikasyona göre diyet planlamayı sağlamak. Farklı gruplara özel ilaç kullanımı ve uygulamaları ile besin etkileşimlerini öğrenmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Temel sağlık alanı ve ilgili meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kendi alanlarında kullanabilme becerisi | 3 |
| P10 | Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkında olma | 2 |
| P11 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Diyetisyenlik mesleğinin çalışma alanlarını edindiği bilgiler dahilinde değerlendirebilme | P.1.6 | 6,7 |
| Ö2 | Diyetisyenin farklı alanlarda yetki ve görev tanımlarını açıklayabilme | P.4.1 | 6,7 |
| Ö3 | Halk sağlığı alanında çalışan sağlık profesyonelleri ile birlikte çalışabilme beceri ve yeteneği ile ekip çalışması becerisi kazanabilme | P.4.2 | 6,7 |
| Ö4 | Saha çalışması sırasında ortaya çıkan sorunları analiz edebilme | P.4.4 | 6,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Klinik uygulama ve vaka çalışması |
| 2 | Klinik uygulama ve vaka çalışması |
| 3 | Klinik uygulama ve vaka çalışması |
| 4 | Klinik uygulama ve vaka çalışması |
| 5 | Klinik uygulama ve vaka çalışması |
| 6 | Klinik uygulama ve vaka çalışması |
| 7 | Ara sınav |
| 8 | Klinik uygulama ve vaka çalışması |
| 9 | Klinik uygulama ve vaka çalışması |
| 10 | Klinik uygulama ve vaka çalışması |
| 11 | Klinik uygulama ve vaka çalışması |
| 12 | Klinik uygulama ve vaka çalışması |
| 13 | Klinik uygulama ve vaka çalışması |
| 14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Ders notları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 100 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 15 | 8 | 120 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 14 | 7 | 98 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 35 | 35 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 253 | ||
| Toplam Yük / 30 | 8,43 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Diyetisyenlik mesleğinin çalışma alanlarını edindiği bilgiler dahilinde değerlendirebilme | 3 | - |
| Ö2 | Diyetisyenin farklı alanlarda yetki ve görev tanımlarını açıklayabilme | - | 4 |
| Ö3 | Halk sağlığı alanında çalışan sağlık profesyonelleri ile birlikte çalışabilme beceri ve yeteneği ile ekip çalışması becerisi kazanabilme | - | 4 |
| Ö4 | Saha çalışması sırasında ortaya çıkan sorunları analiz edebilme | - | 4 |
